Apr 14, 2013

Pics from Maldives

Innan jag berättar om mina nya äventyr så kommer lite bilder från våra första dagar på semestern:


Påväg på planet till Male.


Maldiverna från ovan, norra Indiska oceanen, består av över 1000 öar varav 200 är bebodda.


Skor ha vi inte använt sedan vi kom hit, man går barfota på hela ön, flipflops används ibland.
Stranden är helt underbar!


Här ligger jag skönt, tur att vi har massvis med solskydd då solen bränner väldigt bra här.


Puss på min Nisse.


Varje morgon startas på bästa sätt, med min finaste och en brakfrukost. 


Vi har snorklat med en liten (vanlig) sköldpadda och hälsat på den här honan på stranden. Hon var ca 130cm från svans till huvud. Fråga om jag vart rädd på stranden?!


En till härlig frukostbild. 


Våra cyklar här på ön.


Resortens egna organiska trädgård. De odlar allt från basilika, sallader, spenat, massvis med örter och bananer.


Lite sne bild, precis som oss ibland. Vi snorklar nästan varje dag, sett hundratals med fiskar och simmat med dem och en sköldpadda. Vi trivs vattnet, så länge fiskarna inte simmar på mig.


En liten välkomstdrink för alla gäster på ön som hotellet bjöd på, mysig kväll på stranden.


Älskar sanden.


Vattnet är ca 30 grader och helt perfekt att bada i för en badkruka som mig,
Nisse önskar att det var lite kallare.


Påäg upp.


Här tillbringar vi några timmar om dagen.


Kram på er!

1 comment: