May 21, 2014

Olympic Day Timrå

Jag blir så glad varje gång jag är påväg till mitt jobb med Olympic Day. Jag har inte så många dagar inbokade men idag var det dags igen, har längtat.


Igår flög jag upp till Sundsvall från Bromma.


För att idag få träffa alla 5e klassare i hela Timrå kommun. Vi började morgonen med uppvärmning i form av dans i 25 graders värme på "Grytan"/idrottsplatsen i Timrå. Sedan gick jag med gruppen som skulle ha gymnastik. Vilken fantastisk sport gymnastiken är. Jag är så fascinerad över hur starka och smidiga de killarna och tjejerna är på samma gång. De är även explosiva och väldigt modiga. Att få se och lära av de unga tjejerna idag var så häftigt. Jag fick två nya idoler idag, Tindra och Tilde. Som visade mig vad de kunde göra med sina små kroppar, ville kroppskontroll.


Dagens Stjärna Anna Holmlund fick skriva massa autografer i solen.


Ute på löparbanan fick barnen chansen att prata med Olympierna och ta allas autografer.


Dagens Olympier från vänster: Sebastian Kraupp- curling, Anna Holmlund- ski cross, Jag, Lars Lewén- ski cross och Jalmar Sjöberg- brottning.


Jag försökte spänna min biceps som Jalmar, måste träna lite mer om jag ska komma ikapp!

Kram Danni



No comments:

Post a Comment