Jan 21, 2015

Hjärtats lag

Tack till våran fotograf Johan Sahlén för detta fina inlägg:



Hjärtats lag

Jag fotar en del matcher som räknas som väldigt stora, som derbyn i fotbollen eller riktiga publikmatcher i hockeyn. Men nånstans så drar matcher med damlaget mig väldigt mycket. För när man kommer ned där så är det otroligt mycket glädje och mycket kärlek till sporten. Känns lite som när man kom ned till sin kvartersklubb och fick möta kompisarna i laget. Men samtidigt så pratar vi här om ett lag där det finns spelare som spelat i landslaget och som fortfarande spelar där nu. Spelare som Danijela som tagit flera medaljer i OS. Det är riktigt stort. Men framför allt är det här ett lag där hjärtat är det viktigaste, man spelar för att det är roligt och för att man älskar hockeyn.


Unika Upplevelser

Under året har jag fått se så många roliga upplevelser med det här laget, första matchen mot gnaget på Stora Mossen, Djurgården hade inte fått sina egna tröjor ännu och spelade matchen i J-lagets tröjor, man hade ingen riktig materialare och spelarna var nya. Gnaget kommer dit med guld i siktet och med ett färdigt lag. Ändå så slutade det hela med en Djurgårdsvinst, mot alla odds. Eller som när damerna mötte Sydkoreas OS-landslag. Det är häftiga grejer, hur många gånger i livet kommer jag se Djurgården spela mot ett landslag? Men vi pratar mycket om ett öppet lag som delar med sig, det är kul att följa dem på sociala medier med, det här är ett gäng som har jäkligt roligt ihop.

Profilerna

Så till slutklämmen, det finns så många profiler i det här laget. Danijela som är en stor stjärna med många landskamper, Tina Enström med sin skridskoåkning och skott. Valentina OS-målvakt som även syns i sin blogg och hos Aftonbladet. Sophie Johansson som må vara den kortaste spelaren jag sett, men som alltid sliter. Julia Östlund med sin skridskoåkning. De unga stjärnorna Ida Press och Felicia Linder. Tuffa spelare som Julia Sidblad och Frida Ekdahl… Nu känner jag att jag är på väg att rabbla upp dem allihopa, men de är alla jäkligt speciella. Tycker att det är värt att se dem, särskilt nu innan de blivit stora på riktigt.

Kvalet

Det viktigaste som kommer hända är kvalet, det är om ca en månad, jag kommer försöka att vara där, hoppas vi syns i varje fall någon match! Och ja ta chansen att även stödja Nisse Ekman, här har vi en kille som brinner för det här till max. Är sån stor hjälte för mig
Alla bilderna är lånade av Johan Sahlén, för mer fina bilder eller kontakt med Johan, gå in på: http://www.johansahlen.net
Kram Danni

No comments:

Post a Comment