Jan 10, 2014

Östersund

Vilken dag, imorse vaknade jag Evelina som låg och klappade mig på armen, trodde det va Nisse. Sen gick vi ner till köket där Nisse hade dukat fram frukost till barnen. Vi åt frukost, lämnade barnen på dagis, städade och åkte. Idag pratade jag  bara i telefon med mina kollegor på Bauer. Sen var det dags att hjälpa SOKs sponsor Samsung på Centralen i Stockholm i några timmar. 


Full fart, älskar dagar som denna. 


På Centralen fick jag snabbt starta med att anta utmaningar på Samsungs app: samsunggalaxyteam, ladda ner den! Utmana mig och alla andra Olympier. Första var att hålla ut armen rakt ut i sidled. Vann på tiden 12.28 med högerarmen, hur många minuter orkar du? 


Andra var mindre bra om man jämförde med Olympierna, 44 armhävningar i sträck. Jägarställning/sitta i 90 grader orkade jag bara 4 minuter innan mina lår brann upp. 


Sen hittade jag en övning där jag krossade Olympierna och dagens utmanare. Sit ups: 265st i rad. Sen fick jag ta av mig arbetskläderna och gå ut från Centralen och svalka mig i några minuter. 


Vid 15.00 skjutsade min fästman mig till Bromma flygplats och jag tog flyget upp till Östersund.


Hamnade i ett vinterland, så fint med massa snö. Micael från Östersunds IK och hämtade mig. Vå åkte och åt på en lokal sportar i stan. 


Träffade några av spelana i Östersunds A-lag. Canadensaren Chad Wiseman kom från Burlington där jag spelade för tre år sedan. Inte nog med att hans pappa äger ishallen där jag tränade, var best man på en gemensam kompis bröllop och bodde i närheten så var det även Chad som blev tradad mot Nisse, när Nisse kom till San José. Hockeyfamiljen är underbar! 


Nu är det läggdags. Imorgon lördag är det dags för pröva på hockey för tjejer i Östersunds Arena kl 10.00-11.30, välkomna!!! Allt är gratis och det finns utrustning att låna. Kram Danni

http://www.ostersundik.com/nyheter/e/218

Här är länken till Östersunds IK inför lördag och söndag.


No comments:

Post a Comment