Mar 14, 2013

Game #3


Nu är läget såhär: Vi har vunnit två matcher och vi spelar totalt 5 matcher, eller bäst av 5. Vi behöver alltså en till vinst mot Zurich. Jag blir laddad och nervös bara jag tänker på det. De är storfavoriter och vi har allt att vinna. Häftigt att få spela så viktiga/betydelsefulla matcher. Alla matcher är viktiga under säsongen men när man har vunnit de man behöver för att ta sig vidare till slutspel, vinner och tar sig vidare från semifinal så finns det bara en sak kvar. Vinna finalen. Alla kan önska oss lycka till och säga vad de vill men det är vi som måste ta oss i kragen och spela en till bra match och ge allt om vi ens ska ha en chans. För så bra är de Zurich. Vi har en grymt bra stämning i laget och alla är villiga att ge allt i helgen, så jag ser fram emot utmaningen. Forza Ragazze!


Imorgon åker skridskorna på igen för träning, på lördag är det match i Zurich kl 13.00.


 Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Lego gästade omklädningsrummet en dag.


Igår va jag och Pappa på Peak Performance utanför Lugano, Pappa köpte mig världens skönaste och mysigaste tröja som ska värma mig många kalla sommarkvällar framöver.


Måste ju visa måltiden som förgiftade mig, mina ledare, alla föräldrar och vår busschaufför förra helgen. Det ser ju inte jätte gott ut, men det gör inte alla måltider för oss idrottare. Viktigare att få i oss mat inom en halv timme efter aktivitet/träning/match. Så, förra helgen bjöds det på mat. Första måltiden som laget stod och betalade för efter en match denna säsong. Annars så får vi köpa vår egen mat när vi är iväg. Så vi var glada för det lilla vi fick och slängde i oss maten för vi behövde påfyllning då vi spelade dagen efter. Va hände, jo alla blev matförgiftade, det är ju komiskt men sant. Så nu skojar vi om det ofta och har några riktigt roliga minnen för livet. Ser ut som en vanlig måltid när jag bodde hemma i Ryssland.


Bytte till mig en Kelowna hood av Dani. Hon fick en Sverige hood å jag fick den här. Älskar Kelowna, ni  som aldrig varit där eller vet vart det ligger, googla och åk dit. Dit ska jag ta Nisse en dag. Världens mysigaste ställe. Underbara människor, god sushi, massa ishallar, bästa skridskoteknik tränaren, man kan åka vattenskidor på sjön, fina vingårdar, sola, bada, spela softball, åka bräda i Big White å massa mer. Sa jag att jag gillar Kelowna?! :)

Nu är det Mission vinna en till match i ligan som gäller. Bara det. Sen kan jag börja planera nya äventyr.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment