Mar 28, 2013

Great Year



Nu är har jag flyttat hem till Sverige efter en säsong i Lugano. En händelserik säsong på många sätt. En säsong som avslutades i 5e avgörande matchen i lördags med 3-4. Gratulerar Zurich som haft en bra säsong och tackar mina tjejer i Lugano som spelat över vår förväntan. Tog oss vidare från semifinal till final och spelade 5 super jämna matcher mot Zurich som i början av säsongen körde över oss med siffror som 8-2. Spelat i många länder och i många lag men de överlägset roligaste tjejerna finns i Lugano. Fick många skratt och har med mig många roliga minnen för livet.

Skulle väl inte säga att de var så seriösa som jag hade hoppats på men precis som när jag spelade i Canada så blir det vad man gör det till. Hade gym på hallen, mitt egna program, extra is med junior killarna, träning och matcher med damerna, A-lagsmaterialaren som hjälpte mig med mitt material och slipade mina skridskor. Så en vilodag i veckan och med dubbla pass 4 dagar i veckan plus två matcher så fylldes veckorna ganska snabbt. Min kille, Mamma och Pappa och mina älskade vänner kom ofta på besök och det var skönt att ha dem på plats och få visa dem en av världens finaste städer med solgaranti. Hade gärna bott med min kille varje dag men det blev bättre än förväntat och besök varje månad, underbart.

Bästa med detta året/säsongen:

-Spelat hockey på heltid
-Bott i en av världens finaste städer
-Träffat vänner för livet (Owe & Marie, tack för allt, ses snart igen)
-Fått besök av min Nisse, Pappa och vänner
-Ätit fantastiskt god mat, mozzarellan och tryffelpastan ligger högst upp på min lista
-Åkt bräda i alperna: Airolo, Engelberg, St Moritz, Chamonix och Zermatt
-Bestigit berg
-Nära hem till Sverige, åkt hem några gånger
-Roliga tjejer i laget, det betyder mycket

Va händer nu då? Jag skall på lite möten med olika personer och min sponsor Bauer gällande jobb. Trodde jag, ja ska fortfarande träffa dem alla för att se vad de har att säga och erbjuda men idag fick jag ett telefonsamtal från Ryssland. Först fick jag två mail från Johan Olsson och Tony Mårtensson, de berättade att deras vän startat ett nytt damlag i St Petersburg och ville att jag skulle spela där och hjälpa dem få dit bra spelare. Intressant, får se vad som händer.

Det som aldrig slår fel efter säsongen eller när man vilar och kroppen får slappna av är att man blir sjuk. Landade i förrgår och samma natt blev jag förkyld. Igår morse var jag sängliggandes fram till kl 13 innan jag tvingade mig upp och ut för att få lite frisk luft och jag mådde genast bättre.

Idag har jag varit hos frisören, umgåtts med min lillebror och Mamma. Fick Påsk present av Pappa, cyklop och simfötter som skall med på semestern. Om en vecka åker jag och min finaste på en efterlängtad semester. Ser fram emot turkost vatten, vit sand, snorkla, träna lätt, vila å hämta energi, äta gott, inga måsten, massa sol och träffa trevliga människor. Min torra hårbotten kommer må bra av sol och saltvatten, så bra så jag slipper sjunga: ja ser det snöar. Kanske ska se till att stretcha lite varje dag då det inte prioriteras under säsongen. Nu bär det av till min "andra familj", fam Tude på middag. Tack för att ni finns!

Danni

No comments:

Post a Comment