Mar 10, 2013

Win #1

Vilken match. Undrar vart jag ska börja så jag börjar från bussresan. Alla har sina vanliga rutiner, några lyssnar på musik, några pillar på mobilen, några kollar film, några sitter och pratar och jag siiter och pratar och messar med mina nära och kära hemma i Sverige. Vi kom lite sent till ishallen i Zurich efter att ha fastnat i lite trafik påvägen. Vid 18.40 var vi ombytta till uppvärmnings kläder och tog med oss min lilla högtalare och musik ut. Vi hade gemensam uppvärmning på en av fotbollsplanerna utanför. Stämningen kändes som vanligt, tända men avspända och med mycket sjuk humor, roliga tjejer i laget. Match start 19.30 och det var kamp från start. Zurich är storfavoriter och det känns när man spelar mot dem. Älskar att utmana de bästa, de har många riktigt bra spelare men vi spelade bättre igår för första gången på denna säsong. Vi spelade smart och checkade bara med en för att sedan ligga rätt på banan och ta bort deras spel alternativ. Egen zon var kaos några byten men för det mesta under kontroll. Sophie i vårt mål var grym och Nicole Bullo var bäst på plan och gjorde även 2 mål och avgörande 3-2 målet i fjärde sudden perioden. Känslan är underbar, när man är helt slut och tar hem vinsten. Bytet innan Nico gjorde mål satt vi på bänken och hämtade andan, hon vände upp huvudet mot mig och sa att hon var helt död. Sen går hon in å ger järnet och gör mål, vilken spelare! Efter matchen bjöds det för första gången på matlåda av laget, vi fick i oss pasta och kyckling och satte oss på bussen hem. Kom hem till hallen 01.45 och packade upp trunkarna och åkte hem och sov. Nu är det dags igen, match nummer 2 kl. 17.00 på hemma is. Hoppas på bra stöd från publiken, vi behöver det.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment