Dec 3, 2013

12 januari

 
 
Varmt välkomna till Ishallen på Grimsta IP, numera döpt till Brostaden Arena, den 12e januari. Då hissas min landslagströja upp i taket i min gamla ishall där jag en gång började spela ishockey, i Kälvesta. Jag blev rörd när Jenny ringde och medelade det. Kommer bli en oförglömlig dag. Nu är mitt mål att få dit så många som möjligt att åka skridskor med mig den dagen. Vem vet, några blivande hockeyproffs kanske kommer fram. Kanske någon tjej eller kille som kommer spela OS om några år. Men viktigast av allt, kom och åk skridskor med barnen och ha kul, alla är välkomna. Stora som små. Ta med skridskor och hjälm. Jag kommer även se till så att Bauer är på plats med lite utrustning att låna under de två timmarna som isen är tillgänglig om det är någon som skulle behöva.
 
Kom och åk Allmänheten mellan 13.45-15.45
 
Tröjcermoni kl 15.00
 
Plats Grimsta IP
 
Datum 12e januari

 
Jag har spelat över 220 matcher i den blå/gula tröjan. Spelat 3 OS och 7 VM och rest världen över. Haft oförglömliga matcher och stunder med mina lagkamrater och vänner.
 
 
 Vunnit många matcher och säkert förlorat många fler.


Jag har tävlat varje träning och match, älskat min sport varje dag. Även då det funnits träningar då jag inte tyckt det har varit lika kul så har jag gjort mitt bästa för att utvecklas som spelare.
 
Hoppas på att många av mina tidigare lagkamrater och mina nuvarande lagkamrater kan vara på plats. Nu är det vår tur att ge tillbaka till alla de små där ute i landet. Inspirera och hjälpa dem att nå sina drömmar och mål. Visa att allt är möjligt bara man vågar. Det är vi vuxna som bär ansvaret att hjälpa dem, jag ska hjälpa alla tjejer å killar jag kan så länge jag lever.

Danni
 

1 comment:

  1. Grattis Danni, gud vad roligt! Jag kommer hem till Sverige over julen men tyvarr inte tills den 12:e januari, annars hade jag kommit!

    ReplyDelete