Jun 11, 2012

OS i Stockholm 100år + PT Utbildning

Full fart som vanligt den senaste tiden. I lördags var det fest på Stockholms Stadion. OS i Stockholm   fyllde 100år och det firades med en stor fest på stadion. Vi var 770st Olympier på plats, alla läktare var fyllda med åskådare släkt och vänner, blivande Olympier var på plats och även massa underbara barn och vuxna och hästar som hade uppvisning. Det bjöds på gymnastik, sång, dans, fotboll mm. och vi önskade våra London Olympier Lycka till!


 Alla Olympier samlades utanför stadion för att marschera in efter respektive OS. Jag valde att gå in med gänget från OS i Turin 2006. Vi var ett helt gäng hockeytjejer som gick efter skyltarna och åren -98, 2002, 2006 och 2010. Underbart att träffa alla Olympier och vänner man har i alla de olika idrotterna. Grymt härliga människor och idrottare. Helt underbara är SOK med, ni är bäst!


 Inmarsch på Stadion. De äldsta var med och deltog i OS år 1948, helt underbart!


 Några av hockeybrudarna. Från vänster, Ylva, Linkan, Jag, Jo, Gunsan, Lotta och Holst.


 Olympierna på läktaren.


Två av mina favorittjejer, Anna Holmlund- Ski Cross och Caroline Jönsson- Fotboll.
Önskar er all lycka brudar!


Går min PT utbildning  hos The Academy med bästa Nisse. Vi har pluggat och gått 
grundkursen i Bromma i Stockholm ihop. För mer information www.theacademy.se
eller maila bästa kontakten calle.arnold@theacademy.se så hjälper han er.


Brudarna bakom oss, tack för bästa sällskapet tjejer!


Jag drog igång en liten utmaning till gänget de första dagarna på utbildningen,
att gå från sittandes på en pilatesboll till stående. De tränades varje dag.


 Har varit på Sofia hemmet och tränat rehab och stärkt min rygg, full fokus hela sommaren.
Självklart är det styrka och kondition med men viktigt att stärka kroppen innifrån
och ta hand om sina "skavanker" så man är stark och redo för kommande säsong!



Min kära vän och gamla lagkamrat Alison var i stan och hälsade på förra veckan och sprang Maraton.
Mamma, Jag, Alison, Dave och Pappa hade trevligt inne på Restaurangernas Dag.




 Varit och firat en underbar tjej på hennes student.


Bästa "Tude" som tog studenten och skall flytta till Winnipeg i Canada för att plugga och spela ishockey. Du är grym både på och utanför isen och framför allt har du ett fint hjärta, lycka till jag tror på dig!!!



Annas fina skylt. Tack Kerstin och Björn för en mysig mottagning med
god mat och gott sällskap!


 Mer plugg, lärt mig massa muskler på min grundutbildning påväg till
att bli PT.


Pussat på Benjamin och lärt mig alla hans skelett delar.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment