Jul 1, 2010

Skor på taket

Dagen började ganska roligt. Jag åkte ifrån Kälvesta där vi
sov inatt, då de renoverar golvet hemma i badrummet. Så
när jag åkte till träningen fick jag låna Johns mammas,
Angelikas, bil. Åkte på 30 och 50 vägar och höll hastigheten
som jag brukar göra. Men då är det ofta någon stressad
bil ligger bakom tätt intill baken, även idag. Så blev det
två filigt och jag skulle svänga till vänster och la mig i vänster
filen. Samtidigt som bilen bakom kommer upp jämnsides
så tänker jag, nu kommer han vara jätte arg och peka finger.
Men killen åker upp bredvid mig och mimar: Dina skor
är på taket! (och pekar uppåt)! Jag mimar tillbaka: På taket?
och åker in till närmaste bensinmack och tar in dem i bilen.

Såhär såg det ut, mina fina Nike skor hade åkt med mig
på taket en bra sträcka och varit uppe i 50kr/h men ändå
stod de kvar där jag lämnade dem, ganska roligt.. Bra
grepp i sulan!

Efter träningen var jag och häsade på min vän Richard
som jobbar på Samsung. Han visade mig den nyaste 3D
tv´n och vi tog en fika.

Jag i mina 3D glasögon. Riktigt häftigt vart det att titta på
filmen, känndes verkligen som att det kom ut saker ur rutan!

Var hemma hos Mamma och Pappa och hälsade på idag i
några timmar. Mamma jobbade men kom hem på en rast
och dukade upp med vattenmelon och jordgubbar till mig,
världens bästa Mamma, Tack!!

Påväg hem i bilen så kom syster på sin cykel, Sandra skulle
också hem.

Sitter på altanen i Kälvesta och bloggar. Njuter av en mysig
sommarkväll. När jag blir stor ska jag också ha en altan så
man kan vara ute och njuta av livet å äta massa god grillmat.

Varje gång jag går in på datorn eller bloggar så hoppas jag
att datorn skall orka leva. Den mår inte så bra och kommer
tyvärr dö när som helst. Så det är dags för en ny fin en snart.

Sov gott vänner!

Danni

2 comments:

  1. alltid lika kul att läsa dina inlägg syster, fortsätt så. kram alex

    ReplyDelete
  2. Hej lillebror!
    Va roligt att du skriver och att du tycker det! Jag ska fortsätta göra det, vi ses snart Kram!

    ReplyDelete