Dec 2, 2011

Dornbirn

Vi lämnade Moskva i torsdags för att ta flyget till Zurich. Resan skulle ta
lite mer än 3h men för mig går det alltid snabbare, för jag somnar :)
Det är det positiva med att träna massor, jag kan somna överallt.

Vaknade då det guppade lite för mycket för min del, luftgropar gjorde
till och med mig nervös. Men utsikten va lika fin för det.

Väl framme i Zurich möttes vi av våra Pappor, min Pappa Hasse
och Kims Pappa Flemming. De åkte med oss till Österrike och Dornbirn.
Så kul att ha dem här med oss, våra trogna fans!

Väl framme i Dornbirn möttes vi av vårt helt underbara hotell, hotell Sheraton.

Jag och min roomie Kim delar denna underbara säng.

Allt är superfint och också väldigt tekniskt, massa knappar för att tända
de olika belysningarna.

Så fint badrum, skulle kunna bo här inne.

Jättefin utomhusmiljö med berg som omringar oss. Frisk luft och ca 8 plusgrader.
Knappt att man behöver ha jacka, längtar redan till sommaren på ett vis.

Idag tog vi en långpromenad med våra kära Pappor och tittade på julmarknaden
i stan. Jättefin stad och så mysigt med julstämning.

Vi satte oss ner vid den öppna elden och lyssnade på musik medan Pappa
och Flemming åt soppa.

Jag och Pappa vid julmarknaden.

Allt är kanon och hotellet är lyxigt, men det farliga är badrummet. Den lilla spegeln
som förstorar allt x10. Jag står å klämmer tills jag blir helt röd, det är nog det
ända jag skulle ta bort!

Vi vann dagens match mot det Franska laget med 4-1. Kändes helt ok att spela, det var en lättnad att vinna eftersom alla matcher är måste matcher då vi satt upp som mål att vinna Europacupen. Jag började spela som center och i sista perioden spelade jag vänsterforward. Imorgon väntar det bästa motståndet i turneringen, Zurich Lions. Ska bli spännande att se hur det går, Laddar upp med lite sömn nu å en underbar frukost imorgon.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment