Feb 28, 2012

European Champs

Pictures from European Cup in Finland, the pictures are borrowed
and belongs to Rainer Gmach, Steve Hermann and Me:

Den sista matchen mot HPK var tuff till en början. Vi
inledde målskyttet med de kvitterade snabbt till 1-1. Efter andra perioden
drog vi ifrån och vann den tredje och sista matchen i Europa Cup finalen
med 5-1. Helt underbar avslutning på en bra turnering.

Bucklan höjs och alla är trötta men lyckliga!

Stolt står vi på blålinjen och tjejerna sjunger den Ryska nationalsången högt.

Jag, Kim och Elin med bucklan.

Älskar att få pussa bucklan, inte varje dag man blir bäst i Europa,
bara att njuta. Har vunnit Europa Cupen med AIK 4 gånger och
nu en femte med Tornado, stolt.

Jag och två gamla lagkamrater i AIK. Vi spelade alla i olika lag och mot
varandra denna turnering. Meier och Lehmann, tack för alla fina minnen.

Nästan sist men inte minst :) Pappa! Tack för att du kom och hejjade på mig
och mitt Tornado. Du är med mig världen över och jag uppskattar din
support av hela mitt hjärta. Mamma, mislim na tebe!

Katia med bucklan.

Ett helt underbart segerfoto med så många häftiga ansiktsuttryck, älskar det!
Tornado European Champions 2012.

Ja & Kim i omklädningsrummet efter.

Festen började i omklädningsrummet med Champange.


Partyt kan börja!

Centrera
Efter matchen var det en liten avslutning med laget som ledarna hade
anordnat. Enligt tradition höll alla varsitt tal och drack ur bucklan.
Det blev en bra avslutning på en bra helg med musik, dans, intriger
och skratt. Spasibo devochki!

Efter lite party och en timmes sömn var det dags att lämna Finland
för Moskva.

Vår lag chaufför och buss kom och plockade upp oss i Moskva
och körde oss till Dmitrov där vi packade upp våra trunkar.

Det dröjde inte en lång stund innan man var tillbaka i verkligheten,
en död mus i omklädningsrummet. Lyxliv? Njet men va gör man
inte för att få leva sin dröm.

Danni



No comments:

Post a Comment