Feb 22, 2012

This is why I play

Imorgon flyger vi till Helsingfors för att sedan ta oss vidare till Hämeenlina. På fredag börjar det jag och mitt lag har väntat på hela säsongen, 3 av våra viktigaste matcher skall spelas. Vi spelar finalspel i Europa cupen för klubblag med vårt Ryska lag Tornado. Jag sitter hemma i mitt kök och tänker på hur kul det skall bli att spela dessa bra och tuffa matcher. Inte för att det kommer bli bekvämt på något sätt. Det är mer som ett test, kommer vi klara av att vinna över några av Europas bästa lag? Kommer all vår träning belöna sig? Har jag gjort allt det som krävs för att ta mitt lag till seger? Kommer vi kunna spela för varandra? Jag vet att vi har ett starkt lag på papper och jag skall göra allt i min makt för att hjälpa mitt lag vinna matcher i helgen. Vi åker till Finland utan någon som helst garanti men viljan har vi, det vet jag. Det är ju dessa matcher jag tränat för hela året. Att få utmana de bästa är ju det vi vill och ingenting är bättre än att vinna över dem. Känslan man får när man gör mål eller se sin lagkamrat sätta pucken bakom motståndarens mål, det är det jag lever för.

Detta har jag gjort de senaste halvåret:

Knutit på mig skridskorna hundratals gånger och satt på mig utrustningen.

Spenderat massvis med timmar på gymmet med mina lagkamrater.
Centrera
Svettats hundratals timmar på isen.

Svettats utanför isen.

Ätit massvis med ägg. Fyllt på med protein, kolhydrater,
vitaminer och mineraler. Vatten och dricka.

Gjort allt om och om igen.

Å igen.

Rest massor, tidiga mornar, sena kvällar, mitt i natten, bussresor
och flygit världen över.

Fått sätta på mig matchtröjan och stolt representerat mitt klubblag
samt Damkronorna.

Gjort det jag är bra på och alltid gjort mitt bästa. Alltid velat
lagets bästa och supportat alla i min närhet.

Varit på träningsläger i andra länder och fått pratat ett annat språk,
kroppsspråk.

Allt detta för att jag ska bli en bättre spelare, för att kunna bidra till att laget vinner matcher.

Lets Go Tornado lets GO! Davaj!

Danni

2 comments:

  1. Fint inlägg, du är en riktig kämpe! Pussar Lill sis!

    ReplyDelete
  2. Kämpe å kämpe, jag vet vad som krävs för att vara på topp. Det finns inga genvägar, framgång är hårt jobb. Sen så gillar jag å ha roligt på vägen och njuta av varje dag. Danni

    ReplyDelete