Jan 27, 2013

Big Win


I lördags var vi på roadtrip, vi spelade borta mot Langethal en lördag kl 20.15. Det är ju en sak för sig som skulle komma med på min top 10 lista över ironiska händelsen i Schweiz. Men det är inte det jag vill prata om kring denna bild. Vad ser ni? Ser ni det jag ser: en ishockeyplan, en tom målbur samt en resultattavla? Bra, för då ser ni vad ni ska se även fast jag skulle önska att ni kunde visualisera er proppfulla läktare,  men så är inte fallet nu. Det som är ironin med denna bild är att målburen som ni kan se på bilden är motståndarnas målbur. De tog alltså ut sin målvakt när de låg under mot oss med 0-12. Efter att de tagit en time out (vilket är ok om de vill vila lite och hämta andan) så tog de ut målvakten och satte in en 6e utespelare och försökte sätta lite extra press på oss. Förmodligen bland det sjukaste jag har varit med om genom alla år i ishockeyn, check! Nu har jag upplevt det med. Vi vann matchen med 15-0 tillslut, all cred till deras första målvakt som stod de första två perioderna och räddade massvis med skott. Bland annat 34st i andra perioden, grymt!

Danni

No comments:

Post a Comment