Jan 14, 2013

White weekend



Vilken energi jag fått, blivit av med och fått tillbaka. Med det menar jag att jag haft en bra helg med tjejerna. Vi har varit på roadtrip över helgen och spelat två matcher. Första matchen spelade vi med 11 utespelare och en målvakt och tyckte det gick bra för att vara så få. Igår, söndags, spelade vi med 8 utespelare och en målvakt. Så jobbigt men helt underbart med mycket speltid. Ännu härligare att VINNA mot Reinach som spelade riktigt bra, men vi ännu bättre, med bara åtta spelare. Så häftigt, jag är positiv, väldigt positiv mestadels men det trodde jag inte gick eftersom jag även är väldigt realistisk, men vi gjorde det.


 Normalt sett så åker vi buss till borta matcherna och direkt hem efter, även då det är två borta matcher som ligger ganska nära varann och det är 3-4h hem till Lugano. Så denna helg hade våra underbara ledare, Sandra och Alessia, som jobbar idiellt för laget dragit in sponsorer så vi kunde få sova på hotell en natt och få äta frukost innan det var dags för match #2. Så tacksam för hjälpsamma människor och sponsorer, vi är inte bortskämda med det. Tack för att ni finns!


Passande att hamna i rum "Emmental" med två små gnagare när Gnaget vann på borta is mot Färjestad samma kväll, tack för uppdateringen Peter.


Ishallen i Thun, bara med tak och där solens sken lyste upp stora delar av isen. Nästan så jag tyckte att vi borde få singla slant om icke sosida, som man fick göra i fotbollen när man va yngre.


Våra klubbor redo utanför omklädningsrummet.


En promenad innan match i Lueg, besteg ett litet berg på över 800m, solens sken gjorde allt.


 Dani, Sara, Luana och Jag uppe på toppen.

 

Idag har det tvättats, alla underställ och allt annat är nu rent igen, även mina handskar.


Lugano en helt vanlig eftermiddag, själen mår bra i denna fina miljö.

Nu kan det gärna få bli torsdag.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment