Jan 1, 2013

Happy New Year

Ett år av massvis med upplevelser. Mitt 2012: Jag har bott i Ryssland, varit sambo med Kim, blivit Rysk mästare med Tornado, vunnit EM guld, flyttat  hem, spelat VM i USA, varit på massa roliga äventyr och hälsat på mina vänner runt om i Sverige, utbildat mig till Personlig tränare, träffat helt underbara människor, jobbat på hockeyskolor, jobbat med Olympic Day, träffat massvis med underbara barn och blivande stjärnor, givit blod, packat och packat upp resväskan massvis med gånger, rest och bott på många fina hotell, ätit världens godaste mozarella, fått en ny favoriträtt, tränat och spelat massa matcher, lagat massvis med mat, ätit ännu mer, bestigit berg, träffat min kille, umgåtts med mina nära och kära, flyttat till Schweiz där jag just nu leder poängligan och skall hjälpa mitt lag att vinna 
varje match året ut.. ja det var bara några av de saker som jag gjort. Självklart finns det många jobbiga stunder under ett år med men de väljer jag att inte skriva lika mycket om, ta
r lärdom av dem och går vidare. Det positiva med de tuffa stunderna är att man uppskattar de bra mycket mer och man lär sig enormt mycket. Eller iallafall jag. Här kommer några bilder av de senaste två veckorna hemma i Sverige. Några dagar kvar innan jag flyger hem till Lugano igen.


Lisa och jag igår på min årliga fest: Nyårshockeyn.



Varje år på nyårsafton bjuder jag in mina vänner och vi spelar ishockey tillsammans. Det är alltid lika kul och i år var det fjärde året som vi körde. Här är nästan alla som var på plats, några personer gick lite tidigare.


Ett gäng glada vuxna och barn som njuter av att vara på is och få spela ishockey med sina vänner. I år var det rekord med cirka 40 personer på plats.


Jag och barnen, helt underbart att se dem spela och jubla när de gör mål eller gör en bra räddning. Lycka!


Besök hos tandläkaren, Jenna och Margarita, tack för att ni tar hand om mina tänder.


Vi var inne i stan i Kungsträdgården och lärde Moa åka skridskor. En grym tvååring med ett härligt självförtroende som gillade att åka snabbt med oss.


Tittat på gamla kort med Mamma. Här är jag och Sandra med Pappa i skidbacken när vi var små.


Julmys hemma hos Beatrice.


Julbord med Olympic Day gänget, även då vi hade kraftigt manfall:)


Varit inne på Hovet och träffa hockeyfamiljen tre gånger. Sevve, du måste vara nöjd med det här kortet.
 

Varit hemma hos fina Nathalie i Österbybruk och matat deras hjortar.


Där tar man sparken till ICA, så charmigt!


Julaftonshockey är en nystartad tradition för mig, så kul.


Jag och Tude vid sargen.


Fyndat en regn och vindtät jacka på Stadium och fått Uggs i julklapp.


Igår vart det nyårsfirande med mina nära och kära i Stockholm. Jag, Beatrice och min kära syster Sandra som hade fixat allt med Gustav så bra. Tack för en oförglömlig kväll med skrattkramp i mage och käkar.

Skål min finaste Nisse för ett bra år och för ett ännu bättre 2013.

Jag och min favorit Moa på isen.

Tacksam för allt jag får uppleva, jag lever för alla dem ja älskar.

Nu ska jag se till att bli frisk från min förkylning och komma tillbaka till träningen och få energi igen!
Danni

No comments:

Post a Comment