Aug 4, 2013

Bauer Euro Invite i Prag

I tisdags var jag först på plats i Gävle på Brynäs Sommarhockeyskola. Efter lunch packade jag ihop bilen för att packa in all utrustning i en stor lastbil som Fredrik hade varit och hämtat. Efter en bra middag med Nisse, lillchefen och Mono så rullade jag vidare ner till Göteborg och var framme lagom till midnatt. Mötte upp min kollega Niclas på kontoret i Göteborg tidigt på onsdags morgon, packade in ännu mer utrustning och började vår resa  mer till Prag. Vi körde ner till Danmark, genom Danmark, Tyskland och 13h senare var vi framme i Prag,Tjeckien. Helt underbara vägar ner och det var första gången jag körde på Autobahn. På torsdagen servade vi hundratals spelare som var på plats för att spela Bauer Euro Invite turneringen. 


Vi dukade upp ishallen Letnany med hundratals klubbor, handskar, skridskor och hjälmar. Utrustning för målvakterna fanns med.


Det var mellan 37 och 46 grader varmt i Prag, inte varje dag solkrämen är en del i jobb klädseln. 


Det fanns skottramp ute i gräset.


Vi servade och hjälpte alla spelare att hitta rätt utrustning.


Flera lag från Sverige fanns på plats, många blivande proffs och mycket trevliga barn och föräldrar, kul att se er allihopa!


Fredrik gör sig redo att välkomna alla till Bauer Experience On Ice.


Sedan vart det att para ihop mina och Niclas alla skridskor. En bild till alla er som tycker det är tungt i bagen med två par:) 


Underbar bild som jag lyckades fånga på en liten kille som lånade en klubba till skottrampen. 


Usher var på plats, var tvungen att ta en bild på tröjan. 


Första kvällen på stan hamnade vi på två häftiga ställen. Första var en salsa bar och sen på en James Dean bar, vi hade riktigt kul.


Kom hem mitt i natten och började tvätta för hand. Alltid tänkt att jag inte är som alla andra:) 


Sista kvällen satte vi oss på en restaurang, vi kände ganska snabbt att det inte var som vi önskat, de gav oss fel mat och fel dricka så vi gick vidare.


Det blev mycket bättre, vi fick en fin promenad genom stan. Jukka och Niclas gjorde mig sällskap.


Prag är full med massa fina gamla byggnader.


Starkt rekommenderad restaurang på stan med god mat och grym personal.


Massvis med folk på stans gator, rent och fint var det med. 


Sista dagen var set dags för mig och Niclas att packa bussen. Vi fick med ganske mycket saker. 


Vi lämnade Prag på lördagen och körde till Lübeck för övernattning. Vi hittade hotellet utan gps vilket jag älskar. Vid 23.30 var det läggdags och jag höll på att somna. Vid midnatt sätts min tv igång på högsta volym och jag blir vettskrämd. Tänker tanken att det är ett spökhotell, stänger av tv'n och försöker somna om med en maxpuls på 185 slag i minuten. Några minuter senare händer samma sak igen, jag drar ut sladden ut uttaget och somnar om. Tyckte bilens reg skylt sammanfattar den sista natten ganska bra. Snart är jag och stora bilen hemma i Stockholm igen. Kram Danni


No comments:

Post a Comment