Aug 15, 2013

Work work


Vilken vecka, så mycket jobb, ligger på sängen hemma på hotellrummet och är helt slut men väldigt nöjd. Det blir väldigt intensiva dagar och jag har snart varit iväg på en Norrlands turnè i en vecka nu. Träffat massvis med härliga människor även denna gång och umgåtts med nya och gamla vänner. Fått höra många roliga och knäppa historier av mina norrlänningar. 


Smet iväg en timme mitt på dagen idag och tränade i Fjällräven med tjejerna och killarna. Körde styrka med Valle, så kul!


Elin kom in och hoppade på med och körde med oss.



Valle och Slipsen kom till mig på middag. Hade gott och suktat på hotellets oxfilèpasta som jag beställde men fick svar: Neeej tyvärr den är slut. Så det blev en grymt god kyckling och fetaost sallad med färskpotatis. Brödet slogs vi om, Slipsen och jag, tur att Valle var allergisk:) 



Mitt rum på Statt i Övik. 



Ett välbehövligt bubbel blev det ikväll. 


Har en hemlig leverans av en trunk från Övik till Stockholm. Min bil är fullastad så den får åka fram. 


Några av mina killar på jobbet i ishallen på Skyttis idag. Sötaste Nils med vita hjälmen. 


Alma och Anna kom in och lånade hjälmar och handskar. 


Innan träningen idag bytte vi om i domar rummet ihop med Daniel, Tobbe och några andra som spelar i NHL. Valle lånade Sedins Vancouver grejer och vi skojade med suspen. Han skrattade åt det. När vi sen satt på middag så fick Valle ett samtal mitt i middagen från hennes tränare. De ville att hon skulle ta bort bilden som vi båda la upp på Twitter. Hur orkar ni?! Hur orkar de tycka en sån här sak är negativ? Livet blir ju så mycket roligare om man skojar till det lite. Det blir ett jäkla liv när spelare går ut och dricker sig full innan match eller under en turnering. Då får de skäll, vi kan inte ens skoja och hålla i våra vänners susp utan att få skällning.. Vi hade kul och vi delar gärna glädjen, inte farligare än så.


Håll utkik i sportbutikerna ute i Sverige nu. Där ni kan vinna nya apx2 klubban till er själva och hela laget. 


Utanför ishallen i Piteå i tisdags. Det var full rulle hela dagen. Tack Stefan och Piteå för en bra dag! Kommer aldrig att glömma historien med cyklisten


Hockeyskolans spelare fick testa mina klubbor både på is och på skott rampen. 


Piteås A-lag tränade medans jag var där. 


Jag och min säljare Nobba tog en middag med efterrätt i söndags.


Två glada killar som prövade nya APX2 skridskon i Kalix. 


Hälsade på Brallan på hennes jobb i Luleå innan jag åkte vidare till Kalix i måndags. När jag kom in till butiken hade hon precis fått ett hemligt blombud, så kul! 


Utprovning med herrarna i Älvsbyn i söndags.


Bodde på Hotell Vilhelmina i lördags. Kostade 590kr och då ingick bankett med en gourmé middag. Lite bättre pris än på övriga delar i Sverige. Det serverades rökt rådjur, björnkorv, röding, rökt lax, sallader och färskpotatis. Bästa maten på länge! Älskar att det var lokal, vild mat. 


Mysig trappa på morgonpromenaden ner till vattnet. 


Gick ner mot Volgsjön. 


Satte mig en stund efter min promenad och kände stor tacksamhet för livet. Pratade med min Älskling i telefon en stund innan jag gick tillbaka.



Fin, skön och lugn miljö. 


Fin bankett med tröj auktioner och roliga samtal och tal efter Icebreakers matchen. Kul att träffa en alltid lika trevlig Modin. 


Fick smita in på gymmet efter jobbet. 



Fanns allt jag behövde, körde ben. 


Var på brandstationens gym, här hängde extra overaller ifall de behövde rycka ut medans de tränade, häftigt. 


Ice Breakers tackar lag Vilhelmina efter matchen där Fredrik Modin fick matchens lirare och Daniel Sedin var outstanding. 


Det blev skott tävlingar med killarna utanför hallen. 


Saga Eriksson, Tilde Sjödin, Jag och Amelia Vesterlund utanför hallen innan matchen.


Foppa sköt bra med Bauer Vapor APX klubban. 


Härligt att se Rakell signera bland de andra stora stjärnorna, önskar dig all lycka till bror! 


Det var bra att stå under mitt tält när regnet kom.



De fick se och testa all vår utrustning utanför hallen. 


Enkelt va?! Inte alltid kanske men det känns så när man läser denna. Påminner mig att göra mer saker som jag tycker om. Inte minst när man har svårt att få tiden att räcka till. 


Nu är det dags att sätta mig i bilen och åka hem till Stockholm. Har hunnit besöka Vilhelmina, Älvsbyn, Luleå, Kalix, Piteå, Örnsköldsvik och Härnösand.

På lördag är det en heldag i Spånga ishalll, på söndag Vallentuna. 

Kram Danni

No comments:

Post a Comment