Aug 28, 2013

Hässelby Kälvesta

Var gäst på tjejernas träning i söndags förra veckan i Hässelby Kälvesta. I vinter ska min matchtröja hissas upp i hallen. Ni är varmt välkomna att dela den dagen med mig och supporta små tjejerna.


Glada och busiga tjejer inne i omklädningsrummet som hjälpte varandra att byta om.


Inte alltid så lätt att hitta det man ska i backen:)


Sötaste tjejen i fin tröja.


Tack Nora &Co för en grym timme, ni förgyller mitt liv! Vi ses snart igen och då ska vi åka ännu mer skridskor.


Lea och tjejerna ville ha ett eget kort.


Hittade någonting i omklädningsrummet som jag aldrig tidigare sett i ett omklädningsrum. En vit Batman legogubbe- check!


I den här ishallen började jag spela ishockey i när jag var 13år. Pappa tog mig hit när jag var yngre än det och lärde mig åka skridskor. Det spelades samma skiva av Tina Thörner varje gång på den tiden. Kommer ihåg alla mina grannar och killkompisar som jag alltid åkte med: Robban, Lill Fredrik, Sjöblom, Dan, Hollsten, Patrik (som är en ängel idag), Karim, Matte och Bäckis. Tack för alla härliga minnen. Även första laget, tjejerna, killarna och Damlaget i dåvarande Kälvesta, bruna och gula. Eken, Mickis, Jenni, Helena, Sara och alla tjejerna och tränarna. Så kul! I vinter hissas min landslagströja upp i taket och Lilla Sportspegeln kommer nog och hälsar på. Jag återkommer med datum.


Då som nu, tog Pappa sig till hallen när jag var på is. Denna gång när jag fick äran att gå på is med tjejerna och vara gäst i förra veckan. Tack för att du kom Pappa. Mamma ringde och frågade efter mig straxt efter att jag lämnat hallen då hon också ville hälsa på men jag hade redan åkt till Vallentuna och jobbat då.

Kram Danni





No comments:

Post a Comment