Sep 6, 2012

Parlano Italiano


Igår gick flytten till Lugano och Schweiz. Jag fick hjälp av min finaste med allt bärande och sen skjutsade min bror mig till Arlanda.


Sista middagen med hela familjen hemma hos Mamma och Pappa kvällen innan jag åkte.
Tack Mamma för en underbart god middag, men mest för att du är du! Volim te!


Gick på planet till Lugano, mellanlandade i Zürich. Resan gick lika snabbt som vanligt, 
sov mest hela tiden. Träffade även några riktigt trevliga medmänniskor.


Snart framme i Lugano som kommer vara mitt hem de närmsta 7 månaderna.


I min lägenhet har jag utsikt över en tennisbana, bra för er som ska komma
och hälsa på. Kanske bra för mig att bli bättre med. Men ska vi spela dubbel
så måste du komma Pim Pim, vill fortsätta vara obesegrad i tennis.


Fick ett gäng kläder med min nya lag logga på, fina färger och fint märke.


Äntlingen har jag fått glasögonen som jag beställt från Italien. Älskar guld och svart i kombination, därför jag köpte dem, tack Stoffe för all hjälp, min "kusin vitamin". Även fått min fina ring som jag gjort och beställt från Canada och Winnipeg. Thank´s Corrie, I love it!! Gjort min egen ring i guld där det står "What doesn´t kill me makes me Stronger" i svart text.


Nämmen, Danni fick en kaffe efter middagen. Jag dricker vanligtvis inte kaffe men nu verkar det som om min omgivning vill lära mig att dricka kaffe. Blev en cappucino, den smaka helt ok, det var gott med skummad mjölk och choklad på toppen. Känns mer ok att vara "tvungen" att dricka kaffe än alkohol som det var förra året i Ryssland när vi firade våra segrar :)


Hallen i trapphuset, också ett framsteg från förra säsongen, håller du med mig Kim?


I morse sken solen ovan bergen, njöt av en morgon promenad med alla palmer, bergen samt sjön .


Lugano, ser ut över staden.


Blev bjuden på frukost buffé hos min vän Federico på hotellet, 
han tar hand om mig och vet hur man gör mig glad.


Fin morgon vid polen.


 Vi åkte och skrev på viktiga papper till mitt arbetsvisum på kontoret.


Sen vart det lite shopping på mat affären med bas varor till lägenheten.


 Grazie Federico! Love you my friend!


Nöjd tjej med en fin ring i ett Underbart Lugano.

 

Fick massa fina kort på telefonen av min Canadensiska familj. Här är Cade
och Fran. Jag bodde hos dem när jag spelade i Toronto för två år sedan. Saknar familjen Colley!

Nu är det dags att laga en god middag för att sedan ladda för träning ikväll. Träningstiden är 21.15-22.45, sent. Imorgon bitti är vi på is 08.30 igen för att sedan åka iväg på träningsläger över helgen med laget. Vi ska träna 2000meter över havet och jag ska lära känna min lagkamrater, ser fram emot det.

Danni



1 comment:

  1. Jättefint och så.. Men det som fångade min uppmärksamhet mest var burek på bordet =D oj oj oj

    ReplyDelete