Nov 14, 2012

Happiness

Here is some pictures from last week in Sweden, back in Lugano now and heading to the rink.

Landade hemma i Sverige förra veckan för en snabb visit. Vi hade spel ledigt med klubb laget och tyvärr vart det inget spel med Damkronorna som jag önskade. Åkte hem till Sverige och fyllde på med energi från mina nära och kära.


Linnéa å bebismagen hämtade upp mig på Arlanda. Träffade en trevlig farbror på planet hem som fick skjuts av oss med. Sen vart det direkt hem till Bromma för att träffa min Finaste och lite senare på kvällen var det familjemiddag hemma hos Mamma och Pappa. Blir så glad när familjen är samlad. Var så glad att ja inte ens hann fota dem!


Träffade Tobbe och Karin, mest Karin.

 

Drack min första Chai Latte hemma hos Sandra och Gustav. Så gott!


Var på Hälso Mässan med Mickan en eftermiddag.


Blodbussen var på plats, det var många år sedan sist så jag tänkte: då kan jag ge lite blod nu. Fyllde i lite papper och såg att sist jag gav blod var 2008 i Solna Business Park när jag jobbade på Stadiums kontor. Åren går snabbt. Fick ligga i stolen i några minuter innan påsen blev full.


Lämnade 1/2 liter blod, hoppas jag kan hjälpa något liv med det. Bli blodgivare du med!


Blivit bjuden på bästa fredagslunchen någonsin av Caroline.
Klart det är tre rätters när det handlar om fam Risberg!


Sallad med kräftstjärtar och eget vitlöksbröd.


Så glad man kan bli av en liten efterätt!


Tack gumman!


Har haft träningsvärk och varit stel i kroppen, främst ben, rumpa och rygg.


Innan jag åkte hem fick jag behandling på Hovet av Djurgårdens massör/naprapat.
Det var så stelt så jag gick som en anka, det gjorde ont att få behandling men mina stela muskler behövde det. Fick en hemläxa med två stretch övningar med.


Den här lappen hängde på väggen inne i behandlingsrummet:

There is no secret. The Russian method of development has been incredibly simple for 60 years. If you want to be great someday, repeat hockey skills perfectly, on-ice and off. Combine skille with explosive athletic movement -- and do this for several years. If this bores you -- forget about being great.


Bästa sällskapet på rummet, Jessica, Sandra, Gustav och Mickan kom förbi en kväll.


Man är inte snygg jämt, men glad är jag. Short å sockor är skönt!


Å så lite balans medans man sitter och pratar.

 

Det vart löpning/gång i Hammarbybacken med bästa Gellan i söndags.


Lååångt där nere ligger Lovisa och sover i sin barnvagn medan hennes Mamma och jag tränar.


Sen vart det lite lek och träning hemma med Moa med, som har namsdag snart.


Lill tjejen sov som en stock å vaknade lagom till lunchen.


Gellan och Anton bjöd på sallad med massa gott i, halloumi ost, kyckling och bäst av allt: soja bönor!
Det ska jag köpa direkt när jag kommer hem till jul i december, älskar dem och Edamame´s.


I december ses vi igen fam. Barvelid, då ska vi lära storasyster åka skridskor, längtar!


Det vart en grym fredag med massa Fredagsmys hemma på Svensk mark. Vi var ute och åt en god middag med trevliga vänners sällskap, vi dansade och skrattade hela kvällen och natten.


Lördagskvällen blev lugn och skön med hämtmat och lite godis, mest choklad för min del.


Det här ser säkert ut som en skräppåse utanför någons dörr, men icke. Det är en påse med ren tvätt. Lämnade en påse med smuts utanför Mickans dörr, som dagen efter var en påse med ren tvätt. Underbart när man kan hjälpa varandra, Tack!


Innan jag åkte hem åkte vi upp till AIK´s kontor och åt lunch med Jeanette. Skulle överraskat henne men jag kunde inte hålla mig efter några dagar. Fick min Ryska Guld medalj som har legat och väntat på mig på Ritorp i några månader. Rysk Mästare 2012 med Tornado.

Loads of Love Danni

No comments:

Post a Comment