Nov 26, 2012

Win x2

Det är måndag och jag vaknade upp själv hemma i Lugano, tyst och ensamt. Pappa och lillebror Alex har varit hos mig och hälsat på i några dagar. De åkte till Milano igår för att se Alex favoritlag Juventus spela. Själv har jag spelat 2 matcher i helgen och vi har vunnit båda, bra helg för hockey.


 Morgonlöpning på schemat. Sprang ner till stan och hämtade lite kläder från tvätten. Jag kände själv att det kändes lite udda att göra ärenden på stan medan jag löptränade men va gör man inte för att va effektiv. Man älskar ju att slå två flugor i en smäll, kan man slå ännu fler på samma gång så är ju lyckan total. Såg på folks miner att de tyckte de tyckte det var lika udda som jag, speciellt när jag sprang hem med kläderna i handen.


Veckans påbörjade "To Do List".


Igår var det borta match och roadtrip som gällde, Neuchatel stod för motståndet och resan var ca 4,5h i buss. Då är man glad för teknikens alla under. Rihanna stod för underhållning på telefonen och påvägen hem fick jag skratta till Solsidan. Solsidan får mig att skratta högt, även om jag tittar på det ensam. Ser fram emot ett Solsidan medley med min finaste.


Det första jag sätter på när jag kommer hem är musik, Spotify är en av mina favoriter. Just nu är några av favoritlåtarna: Vart jag än går- Stiftelsen, Keep you much longer- Akon, Hold my hand- Michael Jackson Duet with Akon, Girl on fire- Alicia Keys. Finns ju så många bra låtar och så anpassar man dem bara till humöret och vad man känner för, underbart.



Ingenting kommer gratis, du måste göra det, genom förändring.


 Jag har skrivit många gånger tidigare att "Swiss hockey" kommer med överraskningar. Vi har ju bland annat spelat i kraftig dimma, så illa att man inte sett pucken om den varit några meter framför dig. Vissa tjejer spelar i helt "olagliga" tejpningar på benskydden, hemma i Sverige hade vi aldrig tillåtit det:). Igår kom en till överraskning, Ikea pallen som de använde för att hoppa över sargen. Va säger man? Det är bara att rycka på axlarna å inse att man inte sett allt ännu. Ikea, inte visste dem som gjorde den pallen att den skulle användas i Schweiz Damhockey liga. 

Nu har jag hunnit springa, hämta kläderna, tvättat två maskiner nere i tvättstugan, lagat mat, diskat, bloggat och nu är det dags för en liten snabb städning innan nap´en. Sen ska jag lära barnen åka skridskor på hallen och träna is med laget senare ikväll. My life, love it men f-n va jag saknar min finaste! Jag älskar att omringas av dem jag älskar och det tar lite på krafterna att sakna dem hemma i Sverige. Speciellt när man är så familjekär som jag är. Mina Nära och Kära, Saknar er!!!

Kram Danni

No comments:

Post a Comment