Nov 6, 2012

Zurich


 Nu har det varit fullt upp med besök av mina finaste. Först middag och mys på onsdag/torsdag. Körde fram och tillbaka, smidigt med bil, bara 2 1/2h enkel väg från Lugano.


 Tack för 2 fina dagar!


I torsdags kväll kom mina härliga Göteborgare och jag visade dem Lugano på fredagen, på lördagen bar det av till Zurich igen.

 

Schweiz landskap är fantastiskt fint med alla alp toppar.


 Zurich, fin stad.


Ingela och Robban påväg in och ska köpa lite glass.

 

Vi prövade nå nytt, mössa, halsduk å vante i ett.


 Vi mötte Zurich Lions, där det blev tufft redan efter första perioden. 3-0 i baken, jag missade två frilägen och hade en utvisning så snacka om att man prata med sig själv inför andra perioden och peppade tjejerna. Zurich va riktigt bra, hade bra fart och kom på farliga anfall hela tiden. Matchen slutade 8-2 till dem och det var tyvärr bara att gratulera dem för segern. Nu är det bara att "hem å träna" och spela bättre nästa match.



Svettiga jag efter matchen.


Ja va säger ni mina kära vänner, en sammanfattning av söndagen i Como/Italien:
3 hungriga vargar (svenskar) irrade runt i ett desperat försök att få tag på en lunch restaurang el pizzeria i Como vid 3 tiden. En timme senare att vi uppe i Restaurang America (så långt ifrån en mysig Italiensk restaurang som möjligt men det fick gå). Vi fick i oss mat snabbt och fick Wifi vilket gjorde 2 av de tre vargarna väldigt nöjda. Påväg hem kom Robban med den underbara kommentaren till hans kära fru när de pratar om de minns när de åkte genom Como i torsdags kväll. Robban säger -Ingela, vi har nog inte åkt här det är därför du inte kommer ihåg det. Skrattar fortfarande åt det.


I söndags såg vi på Solsidan tillsammans på Hotel Delfino.


 Tack för allt gott kaffeskum i helgen!


Ikväll hade vi isträning, om några timmar har vi is igen med hockeygymnasiet. Jag står på is kl 08.15.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment