Nov 28, 2012

Keep It Simple


Våga utmanas, våga testa nya saker, det är oftast lite läskigt och obekvämt men ju mer man vågar desto modigare blir man. Dessutom lär man sig på vägen. Finns oftast tankar som man går och tänker på, men gör man inget bra av dem så blir det oftast inget av dem. Ibland måste man ha hjälp med att ta första steget, att våga göra något för första gången. Våga ta hjälp om det behövs. En sak som jag lärt mig genom mina år, det är att våga fråga. Hade jag inte haft mod eller vågat fråga hade jag inte varit där jag är idag.

Du kan inte klaga om du inte gjort något åt det, jag möts varje dag av människor som klagar på saker. Oftast väldigt enkla saker som tex att de önskar att skridskorna var slipade eller att sin klubba har gammal tejp. Hur kan små saker vara så stora problem för folk? Brukar oftas uppmana dem att göra något åt det. Fråga materialaren på hallen om han kan slipa skridskorna och linda om klubban. Poff så vart det ur världen och löst! Smidigt va:) Det blir oftast vad man gör det till, gör det enkelt. Älskar hjälpfulla människor, tack för att ni finns! Ni gör mitt och andras liv så mycket bättre och roligare, fortsätt hjälpa varandra!


Danni

No comments:

Post a Comment