Feb 5, 2013

Engelberg



I lördags spelade vi match och i söndags var vi i Alperna. Åkte och hälsade på Patrik i Engelberg. Tog med det jag hade, halsduk, jacka, hjälm, glasögon, vantar och boots och lånade byxor och bräda. Engelberg och backarna var helt fantastiska. Första gången jag upplevde 50cm pudersnö, det var helt UNDERBART! Jag är en liten glidare i backen så det var lite svårt att åka bräda i den höga snön men senare på eftermiddagen fick ja in tekniken och bakåt lutet. Det kändes som om man surfade och snön och backarna var så mjuka. Måste göra det här igen.


 Påväg upp i liften.

 

 Uppe i backen och redo för att ta mig ner, ni ser ju hur bra sikten bakom mig var, det var en utmaning att inte se så mycket. Men efter någon timme kom solen, då njöt jag i backen!

 

 Middag med Patrik & gänget, Taco kväll kring poker bordet, man tager vad man haver, älskar det.
Tack för allt gänget!


Vår bil fick ett täcke av snö, det här va snö som kom över en natt.


Gick in på Peak Performance, jag hade velat ha hela affären. Ska hitta en mysig fleece/mys tröja nån stans.


Meee.





 I måndags tog vi en tur i stan och stannade inne i kyrkan. Benediktinerklostret Abbey som byggdes på 1100-talet och vars barocka kyrka har Schweiz största kyrkoorgel. Vi gick också in på Ostfabriken i klostret, ”Schaukäserei Kloster Engelberg”. Den är öppen varje dag och det finns fantastisk ost, du kan se hur den tillverkas och provsmaka de lokala ostarna, så gott!


Under snön finns även mina ben och en bräda, hände några gånger att jag fastnade såhär och fick försöka ta mig upp. Riktigt häftig upplevelse. Hit skall vi komma tillbaka.

Danni

No comments:

Post a Comment