Feb 18, 2013

Game #2

Igår spelade vi andra semifinalen mot Reinach. Älskar att hålla vad jag lovar, vi vann andra matchen med 4-0. Jag gjorde 1-0 målet och sen rullade det på med lägen fram och tillbaka till båda lagen. Vi hade vår bästa målvakt Sofie på plats och hon storspelade och räddade oss. Bettina, "Bullo" och Evelina gjorde varsitt mål och våra två femmor kunde andas ut efter en hård match. Det blev även denna match hårt spel och många smällar och tacklingar, men ingen som behövde sy igår. Laddade upp med mitt plåster på hakan å en glass till mig och Pappa på bussen till matchen. Underbart att föräldrar, pojkvännen och flickvänner får följa med på lagbussen på bortamatcher. Sånt gillar jag, när laget blir ens familj. Så kan man inte göra hemma i Sverige, allt är så mer komplicerat hemma. Njuter av Lugano ett tag till.


 Tänker på Vermont, tänker på mina tjejer, tänker på våra kvällar på mitt hotellrum, tänker på hur kul vi hade, tänker på hur tacksam jag över alla fina minnen. Tänker på hur dåligt vissa människor kan få en att må, glad att man låter det rinna av en och gå vidare.

Lyssnar på Alonzo Holt med Diamonds, bra låt.

Danni


No comments:

Post a Comment