Feb 17, 2013

First Semi Final


Första semifinal matchen på hemma plan, det vart en torsk och en sprucken haka. Reinach vann matchen med 6-3 så ikväll blir det revansch och det är vinst som gäller. Det var en jämn match men vi var inte så effektiva i våra målchanser och Reinach fick lite för "lätta" mål.


Spräckte hakan i en kraftig smäll, körde ihop med en tjej rejält, blev 2 min för oss båda.


 Eftersom vi inte har någon läkare i laget eller på plats, så var det bara att göra rent det själv och tejpa ihop det och ta sig till sjukhuset.


Höll på att somna i väntan på läkare, det hade sett bra ut att ligga där och sova när de kom. Är det fredag och man har spelat vartannat byte i 60 min så är man trött. Efter en 45 min kom världens trevligaste läkare och sydde mig några stygn. Hoppas de blir fint å håller till matchen ikväll. Kunde inte låta bli att tänka på min syster mitt i mitt lugn. Sandra du hade varit så stressad och rädd för nålar och sprutor. Mamma ska vi inte tala om, förlåt Mamma om du ser det här, allt är bra. Fick en stelkramp spruta med, det va inte igår, bra för nu behöver ja inte ta en på 20 år.


Federico och Pappa fick vänta i lobbyn.



Vid 23.00 kom vi hem, jag hade ett stort fint plåster på hakan och höll på att somna ståendes.

Nu är det match #2 som gäller, nu smäller det..

Kram Danni


No comments:

Post a Comment