Feb 23, 2013

Win


Vilken tredje semifinal, med 1-1 i matcher inför dagens möte var det lika jämt ute på isen. Vi spelar våra matcher med 2 femmor, likaså gjorde Reinach. Alla som vet hur det är att spela med 2 femmor i intensiva matcher vet hur ja känner. Vet hur det är att komma in i båset efter ett hårt byte för att få sätta sig några sekunder på bänken, hämta andan, dricka lite för att sen ställa sig upp igen och vara redo. Redo för att kriga på igen, byte för byte. När man kommer in på bänken helt slut, peppar laget, men när man är så trött så man säger kom igen nu tjejer fast det inte kommer ut något ur munnen. Så trött var jag idag. Härligt när hårt jobb lönar sig och vi vinner med 4-2 och 2 mål gjordes av min klubba. Grymma passningar av mina medspelare och Sofie i vårt mål storspelade som vanligt.


En video från Erika och tjejerna i Modo som kollar på slutet av deras match på datorn när det blir lite tjafs på isen.

Just nu pågår EWCC, europa cupen, i Finland. I finalen spelar Tornado/Ryssland (mitt lag från förra året, regerande mästare) Zurich/Schweiz, Kärpät/Finland och Modo/Sverige. Idag mötte Modo Tornado och det hade varit en händelserik match. 46-16 i skott och matchen slutade 5-0 till Tornado som spelade fult som vanligt. Fick höra massa historier av mina svenska tjejer efter matchen om vad som hänt. Att den ryska ass tränaren hotat Valentina innan match och hur ryska spelare körde över några Modo tjejer. Inte förvånad och tycker det är lika tråkigt varje gång. Vet själv hur det var att spela förra året när mina medspelare vill skada oss svenskar på träningarna. Då spelade vi i samma lag så jag vet hur de är att spela mot.

Danni

No comments:

Post a Comment