Oct 30, 2011

Game #2



Andra matchen satt man som ett nerv vrak på läktaren.
Skif gjorde första målet men vi kom snabbt tillbaka in i matchen.
Kim var som alltid stabil i vårat mål och en trygghet för laget när
hon motade deras puckar.

De hade några farliga lägen i våran zon både i 5 mot 5
och i powerplay, men vi skötte oss bra.

Vann slutligen andra matchen med 6-1, riktigt j-vla bra tjejer!

I lördags kväll var det en stor middag med underbart sällskap
hemma hos oss. God mat och gott sällskap, en av de sakerna jag
prioriterar högst i livet.

Vi fick hemligt besök av Svenskar i dagarna, fick med mig
en påse med massa bra och goda saker. Tack vare Sandra
& Sanna på hemmaplan som styrde upp, bra jobbat!

Såhär blå kan en rumpa se ut om man har täckt
ett slagskott. Bra offervilja finns i vårat lag, go Shchuka!

Man har sätt mycket nytt i omklädningsrummet
här i Ryssland, idag var en liten hund med kläder
på och hälsade på.

Dagens isträning avslutades med en av de bästa
sakerna jag vet, återhämtningsdrycken Gainomax
med jordgubbssmak!

Laddar inför tredje och sista matchen mot Skif denna omgång,
ser fram emot en fartfylld match med högt tempo imorgon
måndag.

Håller tummarna för att jag hittar någon som har biljetter till
Rihanna konserten nästa vecka i Globen, älskar hennes musik.

Danni

2 comments:

  1. Hej Dani,

    Såg din intervju i Vällingby tidningen idag och länken till din blogg! Kanon blogg och du verkar trivs bra i ryssland. Kul att du kan fortsätter att satsar som hockey spelar på heltid. Hur är hockeylivet i ryssland kontra kanada?

    Ska faktiskt till ryssland och Moskva i början av december för curling EM tillsammans med det nya Danska landslaget (ungt, tallangfula, kaxiga med lyhörd och fokuserade...bra kombination!!)Ska bli väldigt spännande att uppleva ett nytt land, speciellt i curling sammanhang.

    Hoppas säsongen går bra för dig, och ditt blåmärke försvinner inom några år ;-)

    Må gott,

    James Dryburgh

    ReplyDelete
  2. James min vän,
    välkommen till min sida:)

    Va kul att ni ska hit, jag skall spela europa cupen i början av december så jag är troligtvis inte i sryssland men jag hoppas att kunna träffa dig samt våra svenska killar!

    Ryssland är intressant, bra träningar och bra organisation runt i kring laget, det gillar jag. Canada var endast bra matcher så det finns fördelar med båda.

    All lycka till!! Hoppas vi ses snart

    Kram Danni

    ReplyDelete