Oct 12, 2011

Horoskop

Gick in och läste mitt horoskop idag. Ville se om jag tyckte att det stämmde överens med min självbild, och så här stod det om Vågen:

Den som är född i Vågens tecken trivs i glada och festliga sammanhang. En social, utåtriktad natur med god förmåga att knyta kontakter. I relationer och samarbete är Vågen diplomatisk och hänsynsfull, rättvis och välmenande. Vågen är mån om att göra ett gott intryck och är svag för smicker. Uppmuntran och gemenskap är viktigt för denna tillmötesgående, charmiga karaktär.

Skönhetsplaneten Venus styr över tecknet. Vågen har en dragning till festligheter av olika slag, glitter och nöjen. En livsnjutare med ett glatt sällskapsliv. Vågen är angelägen om att det ska väga jämnt i vågskålarna, inget får bli fel, å ena sidan men å andra sidan. Ambivalens och ibland dubbla budskap hör till bilden. Vågen kan ha svårt för att fatta beslut och är angelägen om att inte trampa andra på tårna.

Vågen har ofta god smak och intresse för kläder eller inredning. Att dekorera och pyssla faller sig naturligt för denna estet. Vågen tycker inte om bråk och stridigheter utan föredrar balans och harmoni. Det finns inte så många singlar födda i detta romantiska tecken. Om Vågen känner sig ensam dröjer det inte länge förrän tomrummet är fyllt. Tvåsamhet och gemenskap är viktigt för samarbetsvilliga, mjuka Vågen. En smula fåfänga hör till bilden. Vågen söker uppskattning och bekräftelse och har ofta ett fördelaktigt yttre.

Smidighet och anpassningsförmåga finns i stora mått. Vågen är lättsam, humoristisk och underhållande, men blir lätt rastlös och uttråkad av den grå vardagen. Vågen har gott om list och taktik, och inga svårigheter med att linda andra runt sitt finger. En flexibel natur med glimten i ögat!

Intressant, jag tyckte att texten ovan stämmer väldigt bra överens med min personlighet. Kan tillägga att jag är lite av en pedant och älskar att spendera min fritid med nära och kära. Lever min dröm och ser fram emot att bilda min egna familj i framtiden när jag har hittat min gentleman. Borde kanske förnya mitt CV inför framtiden och ha detta med denna text i mitt personliga brev, låter nästan så :)

Danni

No comments:

Post a Comment