Oct 28, 2011

Win

Vi vann dagens match mot Skif idag. Det var den första av
de sex viktigaste matcherna under hela säsongen. Vi får bara
ha tre importer (utländska) spelare per match och idag hade vi Kim
i mål och jag och Elin spelade tillsammans. Plus att Skif´s Frida
Nevalainen spelade med, så 4 svenska tjejer på isen totalt. Både
historiskt och underbart!

Tekning i våran zon. Våran "svarta" femma är på isen i gula tröjor.

Vi satte endel press i deras son, vi hade bra fart på skridskorna idag.

Vi skapade mycket vilket var kul. Sen hade vi Kim
i målet vilket alltid är en trygghet för laget, som räddade
frilägen och lite andra farliga skott.

Spelar med riktigt bra spelare, riktigt kul. Hade bra fart på mina
skridskor idag och gjorde 2 härliga mål. Så stolt när jag kan hjälpa
laget till seger, för det är det viktigaste för mig, att laget vinner.
Sen är det självklart kul att när man får utdelning på de skotten
man tar. Vi vann matchen med 4-1 idag. Imorgon väntar
matchvärmning och sedan match kl 17.45 (15.45 svensk tid).

Efter matchen var det lunch i restaurangen på ishallen.
Jag har en tendens att få allas bananer, jag tog en själv
men gick därifrån med 7, hur gick det till? Det verkar
som om alla lärt sig att jag hellre äter banan i omklädnings
rummet än massa choklad som alla mina ryska systrar gör.

En helt vanlig parkering i Ryssland. De tar inte så noga på
att parkera inom en parkeringsruta. Kim har ett bra öga för
att märka sådana parkeringar så jag tog chansen att fota idag.

Middag en fredag kväll, fråga mig och Kim vad vi inte åt.
Bra jobbat gumman!

Go natt, dags att ladda om batterierna med
lite sömn, go natt!

Danni

2 comments:

  1. Grattis till segern Danni !!! Grattis även till de 2 målen... :-)

    Själv har man sett AIK:s herrar prestera 60 minuters skräp (0-4) mot Brynäs IF, så därför var det kul att komma hem och läsa om svartgula framgångar i Ryssland.

    F.ö. så var parkeringsbilden riktigt nice. Ha ha... Anything goes in the east. :-)

    ReplyDelete
  2. Hey DANNI-Hope your well...Eric (Manhattanville)

    ReplyDelete