Sep 23, 2010

99

Idag spenderade vi dagen i Toronto. Vi åkte in några tjejer från laget
och shoppade, åt och hade trevligt. Det bor ca 4,7 miljoner människor
i Toronto, som är den största staden i Canada. Det har varit bra väder
varje dag sen jag kom hit men imorse vaknade jag av att det regnade
ute. Men efter frukost hade det slutat och senare kom solen fram
och det blev riktigt varmt. Vi blev hämtade med bil och sen tog vi tåget
in till stan, det tar ca 35min. Här kommer lite bilder:

Den fina skylten när man kommer till vårat bostadsområde.

Hemma i vardagsrummet med Mamma Fran, Kennedy och Cade.

Cade fick en fin present från mig & Sverige, AIK mössa och en
halsduk, han var glad och visade sina muskler.

I tisdags hjälpte jag till på en skridsko skola, tjejer som skulle
bli hockeyspelare när de blir stora. Här är en söt tjej som är
sponsrad av Bauer precis som jag=)

De yngsta gruppen på is, vissa var på is för fösta gången och
dem tog jag hand om. Det blev mycket lek och de hade
väldigt kul, precis som oss tränare.

Tjejerna kämpade på hela träningen. Det var så kul att se att
även de mista tjejerna hade riktiga skridskor och skydd. De
yngstas byxor gick ner över deras knän och alla hade mini
små klubbor med rosa tejp på.

Håller kontakten med mina nära och kära hemma i Sverige.
Min syster håller mig uppdaterad via sms, mamma har jag
ringt, lillebror pratar jag med på datorn, Pappa via datorn
och här ser ni en glad John på Skype. Å på facebook med
alla vänner, det är jätte bra.

Innan vi tog tåget imorse ville tjejerna ha en fika, så det blev en
drive thru vid Tim Hortons.

Jag inne i prov hytten på Abercrombie, tog ett smygfoto då
jag inte fick fota i affären. Hittade ett par fina mjukisar till
mig och två presenter.
Jag, Michelle och Haleigh tog en fika på Starbucks, jag fick
min efterlängtade banana loaf kaka och en frappuccino,
vanilla bean med caramel sås på toppen!! Andra bilden är
tagen inne i stan, massa trafik, folk och reklam skyltar.

Världens högsta torn finns i Toronto, CN Tower. Ska åka
upp en dag när det är bättre väder. Kanske när Pappa
kommer och hälsar på.

Jag gav ett förslag på restaurang och det blev den, Wayne Gretzky´s.
Vi var där för några år sedan med Damkronorna och jag minns att
maten var god och att det fanns mycket att se. Här hänger några
av hans gamla tröjor och en pokal.

Jag har längtat efter hans hamburgare så det blev det, med
hans nr 99 på insidan av brödet, snyggt!

Jag, Michelle, Haleigh och Nina efter maten, mätta och
belåtna.

Ibland är det skönt att få leka turist, jag utanför restaurangen.

En häftig reklam på ett av husen i stan, en bil som kommer
ut ut väggen.

Det blev lite shopping och jag vet flera killar som skulle gilla
den här keps butiken men speciellt en kille..

Var inne på GAP baby och köpte en present till en liten tjej
som kommer till världen i början av nästa år. Det fanns så
mycket fint och kul, kolla dessa söta strumpbyxorna med
kjol som ska lika en ballerina.

Min undervåning blev klar idag, så jag fick flytta ner!! Kommer
trivas jätte bra, har mitt egna vardagsrum och min säng. Ted
har jobbat hårt varje dag så jag kan flytta ner.

Så klart var det Hockey Wednsday, en träningsmatch mellan
Ottawa och Toronto där Toronto vann.

God morgon hemma i Sverige & Go natt för mig
Kram Danni

2 comments:

  1. Jätte bra blogg uppdatering :) Va kul med lite bilder och text! Jag vill också shoppa, vad fin undervåningen är! Skönt att du får ditt eget plan. Jag sitter på jobbet just nu, sen ikväll blir det hem till M&P och hämta massa underställ för cupen som vi åker på i helgen. Ska bli riktigt kul. Skype ikväll kl 8 svensk tid?

    Puss Sandra!

    ReplyDelete
  2. Hej Danni, måste bara kommentera keps shopen! Helt underbar, även jag som keps fantast skulle trivas i den butiken. Jätte fina bilder, tack för att du delar med dig. Kram Vetter.

    ReplyDelete