Sep 6, 2010

Landskamper på Åland

Nu är jag hemma igen efter två Landskamper på Åland mot Finland.
Vi förlorade båda matcherna mot de Finska damerna, trots att vi
jobbade på bra så var finskorna bättre och fick in många puckar på
mål och i mål, tyvärr. Det är aldrig kul att förlora men det är bara
att kriga vidare och förbereda oss för kommande matcher. Här
följer lite bilder ifrån helgen som varit:

Väskan är packad inför resan.

Jag och några av tjejerna väntar utanför Ritorp i torsdags morse
på bussen som skulle ta oss till Norrtälje där vi skulle samlas.

De nya kaptenerna för kommande säsong. Erika Holst lagkapten,
Frida Nevalainen och Jag assisterande. Ett väldigt roligt och
ärofyllt uppdrag.

Vi inledde lägret med teambuildings övningar, och det blev
mycket skrik och många skratt.

Karin från AXA hade kostlära med oss och berättade hur mycket vi
behövde få i oss varje dag och gav oss bra tips på mat och måltider.

Efter mötena var det dags för träning, RF kom och skulle ta doping
prover, här har ni tjejerna som fick kissa.

I väntan på båten till Åland.

Väl på båten gungade det rätt bra, det var bäst att ligga ner. Gizela,
Jag, Kajsa och Bella vilade lite.

Jag och Cissi.

När vi kom till Åland var det dags för en pröva på lektion i
hockey för småtjejer.

Vissa var riktigt små & söta & ville bli bli ishockeyspelare.

Jag och Frida representerade Damkronorna. Spelare från Finska
landslaget var också på plats och tillsammans höll vi i träningen
för tjejerna.

Senare på kvällen i lördags var det dags för match mot Finland.

Erika Grahm i vårat bås.

Våra målvakter Sara Grahn och Valentina Lizana värmer upp.

Våran bäste materialförvaltare Micke och våran nya fysio Åsa i båset.

Erika Holst framför målet.

Dags för matchen att börja, vi samlas alltid i ringen framför mål innan.

Vi i anfalls zon.

Isabella Jordansson tekar.

Andra matchen vart det två utvisningar för mig, inte bra då de
gjorde mål under min andra utvisning.
Jag med en finska bakom mig på isen. Nu dröjer det nästan två
månader till nästa Landslagsläger. Vi kommer då att samlas och
träna i USA och sedan åka till Canada och spela en 4-nations
turnering i S:t Johns. Jag längtar till nästa läger!! Vi kommer
möta USA, Canada och Finland.

Tack för skjutsen idag Kjelle, både hätning och lämning blev det, Tack!

Efter att jag kommit hem så åkte jag och handlade lite mat och
andra godsaker som behövs. Fick träffa hela familjen idag och äta tacos
och senare kom John hem från träning.

Nu laddar vi för kommande läger, bra jobbat U18 som vann båda
sina matcher med 3-2, grattis!

Kram Danni

No comments:

Post a Comment