Sep 26, 2010

Min dag

Idag är det min 26års dag, jippie!! Jag vaknade vid halv nio och satte på datorn innan jag gick upp och åt min supergoda frukost. Den som jag längtar efter när jag går och lägger mig på kvällen, älskar frukost! Sen åkte vi med hela familjen till Rhys fotbollsavslutning till ett äventyrs land. Ungarna var hur lyckliga som helst och sprang runt och gjorde olika aktiviteter medans Jag, Fran och Ted spelade minigolf med några av de minsta barnen. Fick två hole in one! Sen bar det av hem igen för att hämta mitt pass innan vi skulle vidare. Vi åkte via Niagara Fallen för att sedan ta oss in till USA för lite shopping. Var fantastiskt att se Niagara Fallen, vilken häftig plats.

Sen skulle vi till att köpcentrum i Buffalo, så vi var tvugna att ta oss över gränsen till USA. Det blev tuffare än väntat. Jag som redan skaffat en besöks visum fick ändå kliva ur bilen och vänta i immigrations kön på min tur. Efter 80min var vi klara, en mycket otrevlig man tog hand om mig och Nina och bad oss fylla i den gröna blanketten och tog våra finger avtryck. Som tur var polismannen vid bordet bredvid mycket trevligare. Vi pratade hockey och han frågade massa om OS och tyckte det var riktigt häftigt att jag spelat tre OS men han trodde att jag var fotomodell, bara tacka å ta emot. Vi skulle fått honom från början så hade allt gått mycket snabbare. Men vi kom därifrån iallafall, ett tag känndes det som om vi satt i fängelse..

Vi åkte in till Buffalo och var i ett gigantiskt shopping centrum, så började min födelsedag (svensk tid). Jag hittade ett par fina skor och jag köpte dem i present till mig själv. Hittade en julklapp till Sandra också. Vi handlade lite mat som vi åt innan vi tog bilen hem till Burlington igen. En händelserik dag, nu skall jag sova några timmar för att sen förtsätta fira min födelsedag här i Canada.

Vi har fortfarande inte fått reda på vilka 25 spelare som tagit en plats i laget. Så det är vad jag önskar mig i födelsedagspresent.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment