Sep 17, 2010

Lång dag..

Vilken dag, klockan ringde 05.00 imorse och jag gick upp och gjorde gröt och packade ihop det sista. Tror att jag vägde mina 2 väskor 20ggr ,ifall att det skulle ändra vikt. Jag väckte John tjugo äver och straxt därefter åkte vi hemifrån till Bromma flygplats. Pappa kom till Bromma på cykeln påväg till jobbet. Vi tre tog in väskorna och jag checkade in. Vi satt och pratade lite innan det var dags för Pappa & John att åka vidare till jobbet. Sen var det dags för mig att gå igenom security med mitt handbagage. Just det jag betalade inget extra för hockeytrunken som de först sa att jag var tvungen att göra, så det känndes som om jag tjänade 1500kr!! Men det betalade sig senare..

Jag sov på planet till Bryssel, väl framme i Bryssel så sa de att jag hade 10min till min gate. Det var INTE 10min, snarare 40min och då fick jag springa och stressa på rätt bra. Det hade säkert tagit över en timme med barn. Så när jag väl kom in på planet var jag helt svettig, men jag var glad att jag hann. Såg tre filmer på planet till Toronto och var vaken mesta dels av tiden. Kom ut ur planet och första security smärtfritt men sen blev det lite svettigare. Andra security frågade ut mig totalt men jag var lugn och hade svar på alla frågor. Sist var det immigration desk och där stod jag som enda svensk och blond. Det tog ca 30min men det var inga problem och jag fick papper på att det var ok för mig att spela här hela säsongen, skönt! Då tänkte jag nu är det värsta avklarat, men sen fanns inte mitt bagage. Så då var det bara att ställa sig i kön i försvunnet bagage med alla andra ifrån planet. Å en man jobbade bakom disken så jag blev lite stressad över att min familj som skulle hämta mig på flygplatsen inte skulle finnas där när jag kom ut. Men efter 2,5 timme efter landning så kom jag äntligen ut (utan bagage) och träfade Ted och 3årige Cade.

Det tog 30min hem till Burlington med bil och jag fick se mitt hem för de närmsta 6månadern. Fick träffa familjen, Mamman Fran, Pappan Ted och alla tre sönerna, Rhys, Jared och Cade. Fran är dagmamma så fick även hälsa på massa barn. Se min undervåning som kommer bli kanon när det är klart efter helgen, skönt att få mitt egna lilla kryp in.

Nu ska vi åka och kolla på en fotbolls match och sen ska jag handla lite kläder och en tandborste så jag klarar mig tills imorgon, hoppas på att väskorna kommer då!!!

Go natt hemma i Sverige!

Kram Danni

1 comment:

  1. Välkommen till "rätt" sida atlanten :) Du kommer säkert trivas som fisken i vattnet!

    Kram från Kelowna

    ReplyDelete