Jan 29, 2012

Clear blue sky

Njuter av den blåa himlen och solen, vi har haft fint väder sen Pappa
kom hit i torsdags. Nu börjar kylan komma med. Vi har haft -20grader
senaste dagarna med, kinderna blir snabbt rosenröda och det sticker
i ansikte och på låren när man går ut.

Inte bara min sambo, vi delar säng numera när våra Pappor gästar.
Min lilla bok mal:)

I lördags vart det en 12 timmars utflykt till Moskva. Vi färdades
i taxi, tunnelbana och till fots.

Vi tog oss fram väldigt bra trots att våra medmänniskor endast pratar ryska.
Det är ca 1 av 10 som kan prata engelska så man blir väldigt glad när man
hittar de engelsktalande. Tunnelbanan gick galant trots ett flertal byten och
längre sträckor, bra jobbat teamet!

Så många fina byggnader finns inne i Moskva, fina by night.

Mitt favorit tempel vid röda torget.

Vi åkte till Park Pobedei, Segertorget. Där Pappa och Flemming
fick gå på museum och de var så NÖJDA!

Sen vart det middag inne i stan och killarna fick deras efterlängtade öl.
Vi var helt slut när vi kom hem strax innan midnatt på lördagen.

Idag vart det söndagsbowling, mycket trevligt.
Kim va grym. Jag fick kvällens första strike.

Tack för ikväll damer och herrar.

Idag vart det middag på Pronto, Kim Katia och Jag.

Jag och Pappi.

Nu laddar vi för match imorgon mot Ufa, hoppas och tror
att det kommer bli tuffa matcher.

Danni

No comments:

Post a Comment