Jan 15, 2012

Siberia in pictures & videos

Here is some pictures and videos from Siberia:
(Alot of text will be in Swedish my friends)

Framme i vinterlandet, helt underbart med massa snö
som glittrar och kall frisk luft. Det var -15 när vi kom och
hann bli -25 innan vi åkte hem.

Vår nya lagjacka gjorde susen med mina underbara vinterskor.

Katia hittade en kompis vid hotellet.



Klicka på bilden för att se videon.

Ishallen från utsidan, inne var det -10grader så det var
riktigt skönt att spela.

Fin kyrka i närheten av hallen som vi gick förbi varje dag.

Raikko högtalaren var på plats i mitt omklädningsrum.
Va vore livet utan musik.

Vi hade två omklädningsrum, här bytte jag om.

Inget lyxigt omklädningsrum men man kan ha ordning ändå.

Match 1 av 3 mot Lokomotiv-Energia.

Vi fick kramas några gånger, vi vann första matchen med 6-2.
Andra med 8-1 och sista med 7-1.



Ett kort filmklipp från sista matchen.

Helt underbart att se en av tjejerna i motståndarlaget som inte
fick någon speltid. Hon gick på is efter varje match och tränade
själv, stod och sköt och körde klubb teknik. Man blir alldeles varm
i hjärtat när man ser sånt.

Doktorn inne på vårt lilla rum och ger mig massage på
mina ben, det var välbehövligt vill jag lova.

Efter två matchdagar hade vi en ledig dag innan sista matchen skulle spelas,
den spenderades med en guidad busstur in till Krasnoyarsk. Underbar
natur med berg, snö, floder, blå himmel och sol! Ska inte glömma att säga
att vi hade rosen röda kinder å det stack i hela ansiktet när vi fick känna på
kylan, -25 och det var inte ens kallt där sa de.



Jag kände mig lite dum när jag satt och lyssnade på min ipod
medan guiden pratade, men det var inte lätt att förstå.
Eller förstår ni?!

Massa fina is skulpturer inne i stan.

Fick pussas lite.



Att en liten stjärtlapp kan göra en så glad, jag och
Kim åker ner för rushbanan. Se klippet ovan.

Tack roomie för lånet av lånkallingarna!
Tog Kimpas sovbyxor.

Lämnade min kära klocka ute i hallen en dag, -12,2, tur att vi hade
varmare på rummet. Undra om den hade klarat att sova ute i -25, brrr.

Sista kvällen efter sista matchen var det bastu och sen ut i bubbelbadet.
Jag har lite svårt för bastun även om jag pinar mig igenom det, men
jag ÄLSKAR utomhus bubbelbad. Så fint när det omringas av massa snö
och man kan se stjärnorna. Det vill jag ha när jag blir stor.

Efter sista middagen bjöds det på kottar. I kottarna fanns det frön som var
väldigt exklusiva och dyra. Det tar 35 år att få fram dem, ägaren av hotellet
gav oss dem, snällt!

Så imorse skulle vi åka hem. Busschauffören backade in i ett träd utanför ishallen
när vi skulle packa trunkarna så en del av plåten gick sönder i bak.
Bara i Ryssland som jag brukar säga med glimten i ögat, vi kom fram
säkert till flygplatsen sedan.

Alarmet ringde 03.50 imorse, bussen var packad och klar 04.47.

Dags för fjärde flygningen för i år, hem till Moskva.

Våran busschaufför hämtade oss på flygplatsen i Moskva och körde hem oss
och all packning till Dmitrov. Tre vinster i bagaget.

Loads of Love Danni

2 comments:

  1. Hej Sis, skönt att se lite nytt på bloggen för oss här hemma ;) Älskar sista kommentaren när ni har åkt ner för backen med stjärtlapp, hurra fast med annat utal lite komiskt :)

    Ta hand om er så ses vi snart, vi ska på bio ikväll jag och brorsorna. Kramar till dig!

    ReplyDelete
  2. Heeeeeeeej Syster Yster! Du är saknad i Ryssland! Jag vet precis vad du tänker på, precis som våran älskade Mamma skulle sagt;) Ha en mysig kväll, hälsa Alex and Marcus! Puss

    ReplyDelete