Jun 3, 2010

Stockholm

Igår var det en härlig dag med sol hela dagen och kvällen.
Jag mötte upp min vän Mickan vid T-Centralen och så
gick vi bort mot Stadsgårdshamnen.

På en mysig gata i Gamla Stan.

Djurgården och Gröna Lund.

Vid slussen, blickar bort mot Kungsträdgården.

Mickan bjöd mig på en foto utställning av Annie Leibovitz.
Mycket intressanta bilder från hennes liv som fotograf.
Det var många kända bilder som vi kännde igen men inte
hade vetat innan att det var Annie som hade tagit. Tack
Mickan!! Det var jätte trevligt och väldigt intressant.

Våran fina Svenska flagga.

Mickan med slottet i bakgrunden.

Sen gick vi och satte oss i Kungsträdgården då det är
"Smaka på Stockholm", där jag har jobbat senste 10åren
med laget. Men inte i år, nu har Huddinges innebandy
damer tagit över. Vi var sopp gummor med det gjorde inte
mig någonting då det var socialt och en trevlig tillställning.
Richard och John ser lite obekväma ut, undrar om de
tyckte att det var för mycket folk. Men vi hittade ju ett
bättre ställe sen...bland Canada gässen...

Jag och Mickan trivs i folkmassan, fick god mat också.
Tack Micke o Co från Sita för matbiljetterna!!!

Dagens Hjälte: Mattias Jonsson som tränade mig
imorse på is. Grymt bra övningar och engagemang!
Du tyckte att du blev svettig, jag kan säga att jag vann
den matchen..

Min hockeyutrustning i hallen, allt har sin plats.

Det finns många personer på hallen som gör vardagen lite
lättare och trevligare. Utanför Aj´s omklädningsrum finns
ALLTID Roggan, Roger Andersson. Roggan har varit i AIK´s
tjänst sedan 1971 och är en profil inom klubben och hockeyn.
Mestadels hjälper han killarna men också mig då jag är på
hallen ganska ofta. Han tvättar åt mig, lånar ut puckar och
öppnar och låser omklädningsrummet. Tack för allt!!

Efter jag varit i ishallen imorse så åkte jag till City Gross
och handlade lite mat så jag kunde laga lunch och
fylla på kylen. Jag gjorde Taco Paj, riktigt gott.
Jag skulle gått på Bellas utspring då hon tar studenten idag,
men lill tjejen är på akuten då hon har kraftiga magsmärtor.
Så jag åker till mottagningen lite senare och hoppas på att
hon har fått komma hem från sjukhuset. Inge roligt för dig
gumman men viktigast att du blir bra!!
Kram!

No comments:

Post a Comment