Oct 18, 2010

CN Tower med Pappa

Nu är Pappa i stan efter en låååång resa hit men över 30 timmars restid. När han äntligen kom så fanns inte hans väska så den kom dagen efter. Men han var förberedd, inte som mig, och hade med sig flera ombyten i sitt handbagage. Dagen efter han landade så fick han sin väska, så det var inte så farligt. Efter Pappas ankomst så gick vi och handlade lite mat och han hade några alternativ på flingor i mataffären.



Om man handlade för mer än 60 dollar så fick man en pumpa, så vi tog en fin. I söndags packade vi bilen full och åkte in till Toronto för att besöka ett av världens hösta torn, CN Tower. Har aldrig varit där förut så det var kul att åka upp i tornet som är 553 meter högt, vi åkte upp så högt man kunde 447 meter. Det var riktigt fint där uppe, vi hade riktigt bra väder, solen sken och man såg väldigt långt.






Ju närmare staden man kommer, desto fler sky skrapor ser man. CN Tower ligger precis vid Rogers Centers, där Toronto Blue Jays spelar, deras baseball lag.








Rogers Center & CN Tower.
Hela ligan nedanför tornet.

Till min John, tänkte på dig när jag såg denna skylt.

I hissen påväg upp i tornet, med glasgolv och fönster ut.

Första etappen var på 342 meter.

Ganska fin utsikt med vattnet så nära och den blå himlen.

Jag kollar ut över Toronto.

Jag och Pappa på 447 meter.

Pappa och Ted.

Hela familjen Colley, Pappa och jag på Restaurang.

Gissa vart vi hamnade? Fick en hockey klubba som drinkpinne
i min chokladmjölk.

Kanske skulle börja ta provision varje gång jag tar med mig gäster
till stan till Wayne´s Restaurang.

Unika dörrhandtag.
Efter maten gick vi och tittade i några affärer, och såg denna tavla.
Det är en tavla med Jonas Gustavsson, nr 50, som står i mål för
Toronto Maple Leafs. Jag och Pappa har fått biljetter av Jonas
till matchen på torsdag då de möter NY Rangers, då ska vi hejja
på han och hans lag. Första NHL matchen för Pappa så det ska bli
jätte kul! Håller mina tummar för att de ska fortsätta spela bra och
vinna matcher och att Jonas ska stå i mål.
Tog Pappa med mig på min is träning idag och tänkte, bra då kan han ta
några bilder som jag kan lägga upp på bloggen. Men Pappa fastnade i en
konversation men en annan pappa så det blev inga, men på onsdag lovar
jag att det skall tas några bilder.
Sov gott, här snarkas det redan!
Kram Danni

3 comments:

  1. Aj då, jag råkade kommentera på fel sida! Men jag gör det väl en gång till då... Du verkar ha det bra! /Claes Wesslau

    ReplyDelete
  2. Hej vännen!
    Hur mår du? Hur går det för Gustav? Vart ät han nu? Vi ska kolla på Jonas imorgon.

    Jag har det hur bra som helst och äntligen startar matchernai helgen!

    Ta hand om dig Kram från Canada

    ReplyDelete
  3. Tjena!

    Du höll väl pappa hårt i handen uppe i tornet! Han får ju lätt svindel.....inte visste jag att pappa tycker om pumpor. Lycka till med hockeyn framöver!

    Hälsningar från Michael (Hasslö Karlskrona)

    ReplyDelete