Oct 23, 2010

Polisen

Vilken dag jag har haft.. hade sovmorgon till klockan nio då jag inte kännt mig helt frisk de senaste dagarna och ville sova ut. Pappa kom ner med frukost då jag var tjock i halsen och inte mådde så bra. Jag vilade och låg i soffan och försökte samla energi då vi har match imorgon. Seriepremiär mot Montreal!! Som jag har längtat efter dessa matcher!! Å så kommer baciller å inkräktar kroppen. Jag ska visa att jag vinner över dem med min list. Men vid lunchtid så ville jag gå ut å få lite luft så vi åkte till några affärer och gjorde några ärenden och sen tänkte jag att jag skulle tanka min familjs bil då jag inte gjort det tidigare. Så en månad senare så åker jag å tankar, jag betalar med kort direkt vid pumpen, tankar bilen för 50 dollar vilket är ca 350kr och åker hem.

Trodde jag.. när jag kommit hem går jag ner till min nedervåning och sätter mig vid datorn så kommer Ted ned för trappan och frågar- Danni, betalade du inte för din bensin??!! Jag har polisen i telefon och de säger att du åkt utan att ha betalat?! Shit tänkte jag, polisen, hur ofta ringer de och söker mig? Det var nog första gången och det var nu. Ted bad mig kolla mitt konto så jag går in på min internet bank och kollar mitt konto, och ser då att 649, 58kr är draget från mitt konto!! Inget stämmer, polisen ringer fast jag har betalat, men jag har betalat för mycket. Så vi åker tillbaka till bensin stationen och betalar de 50 dollar som de saknar. Nu väntar vi och ser vad som händer, om pengarna skall sättas in igen på mitt konto eller inte. Känns inte som summan av min goda idé blev som jag hade tänkt. Sånt som händer ibland antar jag, men vilken uppladdning till min seriepremiär imorgon!! Ska se till att visa vad vi går för imorgon, sätta Sverige på kartan för de Canadensiska tjejerna. Precis så som Alfredsson, Pejjärvi, Bäckström, Gustavsson med flera gör på herr sidan. Riktigt stolt här borta, vilka duktiga ishockeyspelare vi har från Sverige!

Ska se till att inte bli jagad av polisen imorgon, äta bra, göra en bra match så jag kan njuta av lördag kvällen.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment