Oct 5, 2010

The Cottage & Cinnamon Buns

I helgen som var så åkte vi till deras cottage (stuga).
Det var en tre timmars bilresa som gick galant.

Killarna och all packning redo att åka.

Väl framme så började vi elda i den öppna spisen direkt.
Så mysig stuga med massa fönster ut mot sjön som
låg precis utanför. Vi sov i sovsäckar, det var inte igår
men det var jätte mysigt.

När vi vaknade första morgonen var det blå himmel
och sol som värmde oss men den förvann snabbt.
Underbar utsikt över sjön!

Höstens färger hade börjat visa sig på träden.

Killarna var snabba ut med sina spön, de första
de frågade när de vaknade, kan vi fiska nu?!

Vi var redo med mask och spön.

Min hjälte för dagen, Jared som satte på en ny
mask på kroken. Inte min grej även då jag gillar
att fiska. Ted fick också hjälpa til med det.
Jag & Jared.

Det ser inte så kallt ut men det var iskallt! Vi
kämpade på, men efter en timme utan napp
fick det vara nog.
Blev ingen fisk på kroken men fick se en bäver
simma förbi. Väkommen till Canada!

Rhys kollar när de sätter igång elden nedanför stugan.

Hela familjen vid brasan.

Vi grillade "spindlar" (korv).

Sen grillade vi marshmallows.

På hemvägen stannade vi och fick en glass av Ted´s
kusin som har ett bageri.

Igår var det kanelbullens dag i Sverige så jag köpte alla
ingredienser och bakade idag. Det var intressant att få
rätt mått på alla ingredienser då vi mäter i dl hemma
och de i "cups" här i Canada. Men jag gick på känsla och
det blev kanon! Skippade pärlsockret ovanpå bullarna
men jag dubblade satsen till fyllningen så de blev krämiga
och goda. De gick hem till familjen!
Ska försöka ta lite träningsbilder nu, det blir läxa för denna
vecka. Ska bättra mig!
Kram Danni

1 comment:

  1. Vackert.
    Skön liv du har där just nu.

    Lycka till med hockeyn!
    Mvh.
    Staffan.

    ReplyDelete