Oct 22, 2010

Tack Jonas!

Igår var vi och såg matchen mellan Toronto Maple Leafs &
NY Rangers. Jag och Pappa fick biljetter av Jonas som också
stod i mål denna match, riktigt kul!! Påvägen in till matchen
när jag satt på tåget så blev jag vän med några Leafs fan som
var imponerade över att vi fått biljetter och som även kommer
och tittar på min första match mot Montreal imorgon hemma
i Burlington. Älskar människorna här, alla är så sociala och
trevliga. Så nu får vi några fler i publiken imorgon.

Vi kom i tid och såg uppvärmningen, inte många
Canadensare som kommer i tid till matchen. De
går även hem innan matchen är slut med men vi
var där i tid och såg hela.
Monstret Jonas Gustavsson i mål för the Leafs.

Pappa Hasse köpte en fin t-shirt.

Intro med laguppställningen presenterades.

Jag & Pappa inför matchen.

Jag med våran fina flagga för Jonas skull. Vakterna
kom fram och frågade om vi var vän med Jonas då de
såg Sverige flaggan.
När matchen skulle börja så fylldes arenan snabbt,
20 000 personer.
Canadas & USAs national sång sjöngs.

Sen var det äntligen dags för match!

Det var en jämn match men tyvärr vann Rangers
med 2-1. Trots att Jonas va grym i mål och gjorde
otroliga räddningar så var deras försvar lite för
svagt och så fick de inte in puckar frammåt.
Men vi tackar så oerhört mycket för biljetterna
& Lycka till i kommande matcher!!
Kram Danni

3 comments:

  1. Stog Henke i Rangers mål?

    ReplyDelete
  2. Hejsan!

    Henke stod tyvärr inte i Rangers mål, det var bara en Svensk målvakt på planen igår och det var Jonas.

    MVH Danni

    ReplyDelete
  3. Du verkar ha det hur bra som helst gumman, stolt över dig och saknar dig<3 Snart ses vi :)

    ReplyDelete