Oct 9, 2010

Skridskor på löpband

Idag fick jag testa att åka skridskor på löpbandet på Twist.
Rodney coachade mig, Haleigh och en hockey kille till.

Å så här såg det ut första gången jag åkte, jag var sååå
feg, jag vågade inte släppa stången framför mig. Även
då man har en säkerhetslina tog jag det säkra före det
osäkra. Jag gillar inte att vara nybörjare på saker men
det påminnde mig om mina första skridskoskär, kanske
snäppet värre.

Stackars Rodney fick hålla min hand i början för att jag
skulle släppa stången. Vilken fegis jag var, haha..
Löpbandet gick jätte fort och tar man inte i så försvinner
man bakåt. Jag skulle beskriva detta som om man springer på
ett löparband å hastigheten är tok för högt. Du har absolut
inget glid utan får ta i mer än vad du gör på isen för att hålla
dig på samma ställe på bandet.

Vi satt fast i säkerhetslinor som satt fast i taket.

Jag i min fina mundering.

Min vän & gym partner Haleigh på bandet.

Rodney berättar för oss vad vi ska tänka på och
håller koll på intervall tiden.

Efter några intervaller började mjölksyran komma ut
i benen. Med säkerhetslinan på så kunde man inte sitta
på bänken, så jag satt i luften.

Sen började det arta sig och jag kunde trycka ifrån
ordentligt i skären och släppa taget om stången.

Önskade att man kunde se och höra bandets
hastighet, det gick snabbt.

Thank you Rodney for a great workout and thanks
for holding my hand, haha!

Hopefully I am better next week!
Danni








3 comments:

  1. Wow, det där såg ut att vara riktigt jobbigt. Jag hade ingen aning om att man kunde åka med riktiga gricker inomhus på ett löpband, men det är klart att kan man hoppa med skidor i plastbacke på sommaren så kan de väl hitta på vad som helst. Riktigt kul att se och bra illustrerat med både bild och text. //Kram Max

    ReplyDelete
  2. Bra kämpat Danni, det ser ganska jobbigt ut. Kommer gå alldeles lysande när du tränat på den ett par gånger, men det är alltid skönt att ha en hand att hålla i när det känns osäkert.

    ReplyDelete
  3. Go Go Go! Helt vansinnigt!

    ReplyDelete