Oct 7, 2010

I Love Twist

Idag har varit en bra dag, gick upp vid 8.30, åt min Canadensiska favorit frukost. Det är gröt med kanel och äppelbitar, två rostade mackor, en med rökt skinka och en med ägg och ett glas mjölk. Underbart gott, har svårt att hålla mig varje gång jag ska sova för jag längtar så mycket till morgonen dagen efter för att jag älskar frukost! Skulle kunna äta frukost flera gånger om dagen. Den ser nästan lika dan ut hemma, fast på söndagar hemma får jag pannkakor av John. Kanske ska göra pannkakor och äta till lunch imorgon med bär till. Sen gick vi och hämtade en av ungarna ifrån skolan, åt lunch och sen tog jag bilen till gymmet. Så skönt att köra bil här, alla kör automat och kör så lungt i trafiken. Bara 4 km till gymmet, nästa gång det är fint väder ska jag ta cykeln. Gymmade med Haleigh i 1 1/2 timme. Drack min smoothie å åt min banan, åkte hem och åt middag och sen till ishallen. Vi tog enskilda foton och en lagbild innan isen. Helt nya matchtröjor har vi och alla lagen i ligan kommer att sponsras av Bauer med lagutrustning så det är kanon. Hade isträning och sen vart det en liten måltid igen innan det var dags att blogga och sedan sova.

Igår gjorde jag Taco paj till familjen, och det blev en favorit!

Idag var jag äntligen tillbaka på mitt favorit gym Twist för att
träna fys med Haleigh. Jag träffade Haleigh på uttagningarna
till mitt lag Burlington, hon tog inte en plats men däremot
så tog jon en plats i Toronto så vi kommer möta varann på
isen i vinter och träna fys tillsammans. Så mycket roligare
att ha någon att träna tillsammans med, tacksam! Hon
jobbar även som intruktör på gymmet så det blir många nya
roliga övningar.

Vi började med uppvärmning som bestod av balans
och löpning.

Massa ord och texter finns på väggarna i gymmet.
Jag såg Sacrifice=Uppoffring, då tänkte jag på allt
man offrar för att göra det man älskar, som i mitt
och många andras fall är ishockey. Jag lever min
dröm genom att leva som hockeyspelare i ett annat
land, få se och bo i en annan kultur, få utvecklas
som spelare och människa och få erfarenheter
för resten av mitt liv. Tack vare att jag har en familj
och pojkvän som supportar mig och mår bra.
Tänker på er och Saknar er!


Efter uppvärmningen var det dags för lite överkropp.

Hängandes under banden, och dra sig upp.

Från gymmet kan man se ned på båda is rinkarna,
idag var den bokad av riktigt små ungar som med
sina tränare. De tränade på att åka skridskor, de hade
leksaker, dinosaurier och blommor på isen som
de lekte olika lekar med, de kan inte varit mer än
3-4år gamla.
Gummiband i händerna, sidodrag för axlarna.

Armhävningar med balansering.

Man lutar sig ner över repen, för att sedan trycka sig upp
som i en vanlig armhävning.

Haleigh skriver ner vad vi gör för något och hur många
repetioner vi gör av allt så vi vet om vi vill göra det igen.
Hon samlar allt i en pärm och har koll på allt.
Upp å nedvända armhävningar, "armdragningar".

Man börjar nedanför med raka armar för att sedan
dra sig upp så handtagen når bröstet.

Vi avslutade med bål styrka (magträning) på
två medicinbollar. Detta är grund position, för
att sedan rulla ut så långt man kan, hålla emot
och dra sig tillbaka. Bållarna ska isär från varann
och sedan tillbaka.
Lite streching och rullning på "rör" för att musklerna
skall återhämta sig snabbare, nästan som massage
fast man gör det själv och det gör ont.
Mitt nya lag och vårat klubb märke,
Burlington Barracudas. Vi hade
fotografering och isträning idag.
En av mina lagkamrater Lindsay Vine med
hennes "lite tresiga handske". Det var nog det
värsta jag sett i hansk väg, tur att Bauer kommer
att ge henne ett nytt par!
Laget i matchtröjor utanför hallen för att ta ett
lagfoto med två fina bilar. En gammal bil å en
ny sportbil, den gamla va så gammal så att den
inte ens startade utan kom till hallen med hjälp
av en bogserings bil, det var ganska kul.
Jag och Nathalie Payne i hennes pappas fina Corvette!

Skulle nog kunna tänka mig en sån bil, ska
bara tjäna lite pengar först.

Precis innan isträningen visade "Sam" ett fint litet
märke hon fick av mig efter träningen i måndags.
Hon stod framför mål när jag sköt och pucken träffade
hennes ben. Känner igen det, eller vad säger du Syster?
Kram Danni!

4 comments:

  1. I feel for you Sam! Stackarn jag vet hur det känns.

    Vad kul med massa bilder. Jag vill också gå på ett sånt fräscht gym. Vi slog torpet igår borta med 3-0. Robrant var dommare, what a shame! Nu är det AIK som väntar på söndag, ska bli riktigt kul vi måste vinna.

    Hoppas allt är bra och det är dags för SKYPE kanske ikväll ?? Pussar!!

    ReplyDelete
  2. Det där gymet såg helt fantastiskt ut! Kanske måste komma och hälsa på dig så jag får köra några pass :-)
    Kör hårt nu!
    Kram M

    ReplyDelete
  3. Hej tjejer!
    Sandra- de vågar inte stå framför mål när jag skjuter nu. Vi kan se om vi kan prata ikväll en stund.

    Martina- Du skulle älska det lika mycket som jag! Det är det bästa gymmet jag varit på. Idag ska jag åka skridskor på löparbana. Kommer bli jobbigt men riktigt bra! Hur går träningen hemma??

    Kram på er

    ReplyDelete
  4. Jag såg det och det verkade riktigt läskigt! Träningen här hemma går riktigt bra..en månad kvar till crossfit SM nu :)

    ReplyDelete