Nov 3, 2011

Sweden


Vi flög hem till Sverige i tisdags, ska vara i Stockholm och träna ett tag då det är landslagsuppehåll. Underbart att få träffa min familj och mina vänner lite med. Njuter av varje sekund och tar vara på varje timme. Men måste berätta om när vi skullechecka in i Moskva i tisdags. Så jag scannade av med blicken för att få en trevlig människa att ha att göra med. Jag har lärt mig genom åren att det har varit väldigt mycket mer okomplicerat att hamna hos en man. Så gjorde jag det även denna gång, samtidigt som Elin och Kim stod precis bredvid hos en väldigt grinig kvinna som bara berättade om hur mycket de skulle behöva betala för de extra väskorna, eller vad säger ni tjejer?! Jag lämna fram mitt pass och mitt bonus kort. Jag frågade om han kunde prata engelska och det kunde han och bröt på lite knackig ryska. Han såg att jag hade en stor hockeytrunk och frågade vad jag gjorde och vad jag jobbade som. Så jag berättade glatt att jag spelade hockey för Tornado. Han frågade mer frågor och även vart jag ville sitta, han sa att han hade en väldigt bra plats till mig så jag sa- gärna jag tar den! Men så frågade han efter mitt nummer och ville att vi skulle ses när jag kom tillbaka, jag tackade nej och erbjöd honom min blogg adress:) Han frågade ett flertal gånger om han kunde kontakta mig på den och jag sa nej tyvärr. Så fick jag mitt boardingpass och jag fick planets bästa plats, Tack Ryssen!

Danni

1 comment:

  1. He he, vilket psycho...

    Fast så där gör vi på SJ också med damer som inte är medgörliga, blir godsvagnen direkt. ;-)

    ReplyDelete